|
|
|
|---|---|
|
Hörde nåt om "dolda " menyer i kliman (Hålla inne Auto + bakrutedefroster samtidigt). Gäller tydligen i USA, men finns det motsvarande på europamodellerna? FP | |
|
Jag har försökt på min 328-96:a(svensksåld m. stora kliman) men det händer ingenting så det kanske bara funkar på dom amerikanska modellerna eller är det ngn som har lyckats att få fram dom dolda menyerna? Mvh Micke t |
|
|
Har en kompis som har en 328i-95:a(coupe) som fick fram dom dolda menyerna som folke beskriver. Bilen är importerad från tyskland. Min kompis sa att det inte behövdes omfattande försök utan att dom ploppade upp direkt. På min stora klima funkar det däremot inte. mvh /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Andy, är din 328:a svensksåld eller importerad? Mvh Micke t |
|
|
Den är imorterad av Bilf. Påarp. MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
| Vilka är de "dolda" funktionerna? (Vilken funktion fyller de?) | |
|
Detta är de dolda funktionera!(Andy, skumt att det inte funkar på din importerade 328 när det går på din polares importerade 328-95) The IHKA of the 1996 E36 has a feature that allows different sensor values to be displayed on the control panel. The display mode is called up by pressing the "AUTO" and "REAR DEFOGGER" buttons simultaneously. 12 displays are available and you can toggle through them by pressing the fan rocker switch. Test number Function 1. Interior Temp Sensor 2. Exterior Temp sensor 3. Left Heater Core Sensor 4. Right Heater Core Sensor 5. Evaporator Temp Sensor 6. Engine Speed Input 7. Road Speed Input 8. "Y" Factor Value 9. Fresh Air Flap Position in % (99.5% Max.) 10. AUC Sensor Voltage (if equipped) 11. Battery Voltage 12. Software Version The sensor display functions are exited by pressing "RECIRC" and "AUTO" buttons simultaneously and also by turning the ignition off. The decimal point is not shown therefore 66.5% would show as 665 All temp displays are in degrees centigrade. Negative values are indicated with minus sign IP |
|
| De 12 punkterna får jag fram på min bil, stora kliman - Tysklandsimport. Man var dock tvungen att hålla bakrutedefrostern intryckt före man trycker på auto. Men vad kan ska man ha informationen till? går ju inte att andra något, eller... | |
|
Ta ut kliman och kolla tillverkningsdatum. Det är två "klockor" ingjutna i plasten som visar när den är tillverkad. På min -96:a så var kliman från april -98, den har mao blivit utbytt. Dessa trix funkade inte på min bil. |
|
|
Ingen som lyckats hitta rätt kombination för E39, om det nu skiljer mot ovanstående? På min händer nada. Jag är övertygad om att de finns där, liksom de som finns på radio och kombiinstrumentet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.