|
|
|
|---|---|
| Tjena ! Har en M5a 91a. Ja älskar motor ljudet i den men funderar nu på´att köpa M5 E39,,, Min fråga är...Är ljudet lika skönt lr skönare me en 8cyl M motor ??? | |
| Den du har låter mycket "bättre" om du frågar mig. Jag gillar inte V8:an riktigt, men vilken bil! | |
| E34 har vassare ljud iom att det är en ljuvlig 6'a. Är lite besviken på E39'ans ljud, men V8 "gurglet" e oslagbart:) | |
| svgfsv | |
| Ok.... de e som ja misstänkte alltså 6:an låter skönare ! men va fan kanske dumt att jämföra men Ferraris 8:or låter GRYMMMT skönt va e de som e så stor skillnad på BMW`s värsta motorer å ferraris vanliga ? | |
|
ops.jag tycker att m5 e34 motor ljudet är hellt grymt bäst. låter så jävla vasst vs m5 e39 |
|
|
E39:an är helt enkelt tystare och inget sportigt morrande från insuget så som E34:an har. Även avgasljudet verkar aningen mer diskret. Dinan grenrör och Eisenmann super sound från katarna, då blir det skillnad! -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
BMW och inte minst ///M är känd för sina raka 6:or sedan länge - det är dessa motorer som BMW är bäst på - det finns många bilar med fina V8:or som drivkälla och några av de är gjorda av BMW med mer eller mindre bra resultat - en 'riktig' BMW har en rak 6:a men ett bil-köp precis som ett bil-bygge är ju alltid en kompromiss, det beror alltså på vad det är man själv prioritera i sin egen bilanvändning - M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.