AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.109

Motor ljud ! M5 vs M5

Tjena ! Har en M5a 91a. Ja älskar motor ljudet i den men funderar nu på´att köpa M5 E39,,, Min fråga är...Är ljudet lika skönt lr skönare me en 8cyl M motor ???
Den du har låter mycket "bättre" om du frågar mig. Jag gillar inte V8:an riktigt, men vilken bil!
E34 har vassare ljud iom att det är en ljuvlig 6'a. Är lite besviken på E39'ans ljud, men V8 "gurglet" e oslagbart:)
ma
118
mak
bmw 530ia
svgfsv
Ok.... de e som ja misstänkte alltså 6:an låter skönare ! men va fan kanske dumt att jämföra men Ferraris 8:or låter GRYMMMT skönt va e de som e så stor skillnad på BMW`s värsta motorer å ferraris vanliga ?
ma
118
mak
bmw 530ia
ops.jag tycker att m5 e34 motor ljudet är hellt grymt bäst.
låter så jävla vasst vs m5 e39
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
E39:an är helt enkelt tystare och inget sportigt morrande från insuget så som E34:an har. Även avgasljudet verkar aningen mer diskret. Dinan grenrör och Eisenmann super sound från katarna, då blir det skillnad!

-M5 E34 Limousine register Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
BMW och inte minst ///M är känd för sina raka 6:or sedan länge -
det är dessa motorer som BMW är bäst på -
det finns många bilar med fina V8:or som drivkälla och några av de är gjorda av BMW med mer eller mindre bra resultat -
en 'riktig' BMW har en rak 6:a men ett bil-köp precis som ett bil-bygge är ju alltid en kompromiss, det beror alltså på vad det är
man själv prioritera i sin egen bilanvändning -

M5touring register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.