|
|
|
|---|---|
|
Hej har en e39 touring -98. Skulle åka iväg imorse det var väl ca 1- ute skulle starta bilen bilen gick igång,men kändes som att den inte gick på alla cylindrar. Körde ett par meter och stannade för en cyklist då stannade nästan motorn,sen gick den normalt tills jag stängde av den.Men samma problem när jag skulle starta den igen.Någon som vet var det kan vara? | |
|
Svårt att säga, när gjorde du en stor service på den senast? Tänker på tändstiften om de var oljiga eller inte. Sök även på liknande problem i forumet så borde du hitta en del svar, kamaxelgivare t ex. men då borde bilen ha stannat helt. Gör det enklaste först, kolla batteriet. 12.7 V är väl fullt laddat batteri och 12.4 är dåligt laddat vill jag minnas? /Hammar |
|
|
Det kan vara väldigt mycket. Är det bensin eller diesel?Antar att det är bensin När jag hade liknande problem med min e28 så var det fukt i fördelaren, men även givareb på svänghjulet ger väl liknande felsymtom. Man måste väl bestämma om man skall ge sig på bränsle eller elsidan |
|
|
Bytte vevaxelgivare på min 528 förra veckan.Symtomen var att den svårstartad fick hålla lite gas.Bilen högg också back som om tändningen stod fel.Den missade också lite vid acceleration. Men den gick alltså att köra åkte i 2 veckor innan delarna kom. |
|
| Har nu lämmnat in bilen på bmw det var vevaxelgivaren som var trasig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.