|
|
|
|---|---|
| Någon som kan tipsa om var man finner en sverigekarta till gps, till vettiggt pris!? | |
|
Navteq: Länk Tele Atlas: Länk VDO Dayton: Länk ...och förstås din lokala BMW-åf Mvh Björn |
|
| BLOCKET | |
| Tack för svar och mail, frågan har löst sig | |
|
Hej ! Jag ska på semesterres efter helgen, och skulle behöva Nav CD för Frankrike och Italien. Det är bara en resa jag kan inte köpa dessa två CD. Hur fungerar min Skandinavien CD på resa i dessa länder, någon som provat ? God Jul Bello |
|
| Skandinavien CD har viss information även för länder på kontinenten, men det är väldigt grovt. Större vägar (type Europaväger) finns med, men inte mycket mer. Du kan ju välja andra länder med skandinavien CD i navin, prova att mata in destination via kartan så kan du ju se hur mycket (eller snarare lite) information som finns med. | |
|
Köp CD'arna! Det är klart värt det. Du lär spara in i bensin vad de kostar att köpa... Mvh Björn |
|
| Bello, kolla Din @ | |
|
Test av GPS Då det är många (bla jag) som har problem med navigationskvaliteten på original-navigatorn så undrar jag följande: Har någon TeleAtlas och/eller VDO Dayton skivor av nyare snitt som jag kan testa och jämföra med min Navtech-skiva? Jag har ingen lust att lägga ut 5,000kr för att testa om det är någon skillnad mellan kartorna i bilen. Samtidigt kan jag tänka mig att många vill veta vilka skivor som fungerar bäst. Skicka gärna ett mail i så fall. Resultat av testet kommer i så fall läggas ut här på forumet. //Funatic |
|
|
Jag har nu fått testa: Navtech 2004-1 Navtech 2004-2 VDO Dayton Det är ingen som helst skillnad mellan skivorna. |
|
| Jag köpte vdo dayton 2005/01 på blocket för 550kr | |
|
Det jag ville få fram var om det var någon skillnad på det bekanta problemet "correct guidence..." osv med olika karttillverkare men det är det alltså inte. Tyvärr verkar det som om BMW´s navigatorer är av undermålig kvalitet. |
|
|
Har en E36 97.a med BMW egen navigator. Skivan är från NavTeq (Navtech), har ni nån aning om man kan använda andra som t.ex. Dayton eller TeleAtlas? Tror ni att det funkar med DVD skivor i min navigator? |
|
|
Det var först 2003 som det började med DVD (MK4) navigator alla innan är för CD. /Pulare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.