|
|
|
|---|---|
|
Har en M5 3,8 Getrag 280 låda som jag tänkte kolla över hur frisk den är. Finns det några mått på vad lagerspel och sådant ska ligga på? Det är väl det enda man kan mäta upp, syncringar och sådant får man ju kolla om det ser bra ut bara. Var köper man delar billigast? kanske bara finns hos bmw själv? | |
|
Kolla om du hittar någon på en skrotfirma. Blir nog en hel del billigare än BMW. //Schnitzer |
|
|
Skrotfirma? menar du att jag skulle stoppa i begagnade lager och syncringar? |
|
| rätta mig om jag har fel man kan inte köpa delar till växelådan till m5 e34 3,8,måste vara kompl | |
|
Jaha, skulle du ha delar bara. Ja, då är det väl BMW som gäller. Det är väl ändå bättre att köpa sig en komplett låda? //Schnitzer |
|
|
mak: det gäller såvitt jag förstått enbart den 6-växlade lådan, dvs årsmodell 1995. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
ja alltså jag ska kolla över lådan innan jag börjar använda den, den ska gå med över 500hk så den bör ju inte vara slut i lagerna. Finns det inga reservdelar till 6vxl? inte ens syncringar och lager? |
|
|
jag har också för mig att BMW inte säljer delar till 280/6Getrag-lådan, kanske Getrag gör ? - det lär inte heller vara värd att renovera en 280/6 pga av priset för delarna - om du däremot kan göra ALLT job själv då KAN det vara en lösning, det beror på hur du värdera din egen tid..... M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.