|
|
|
|---|---|
|
hur får man bra fart på en 325-88,får kosta runt 10-15000 kr linkan | |
nicky b |
Chiptrimma e de billigaste och bästa sättet |
| kam, portad top, filter, extraktor, större avgas samt en mappning på rullande landsväg. jag har gjort det på min 323:a och letar man lite så kan det klara sig med 10 - 15 lakan förutsatt att man gör jobbet själv! | |
|
Har själv en 325a har trimmat min med hjälp av Khöler racing i Fridhemsberg, har byttat kam, vippor,chipet,bränsletrycket, extraktor och avgassystem (enkelt tretums)förhoppningsvis 225hp. bry dig inte om 325ans topp försök få tag på 320ans topp, mindre vattenkanaler = större portning, Jonas |
|
|
m3killer: Hur mycket tog Khöler för det trimmet till din bil? Kostar det inte för mycket så är det ju bara till att börja spara, jag vet iallafall att kammar + chipp (speciellt chipp för kammarna) kostar ca 15 000 riksdaler hos dem........ Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Martinfs: Hur går mappningen till på en 323:a med L-jetronic??...trodde inte det gick att göra så mycket på dom...*nyf* 7900rpm |
|
|
sandgren! har du telenr till khöler racing. linkan |
|
|
Mitt förslag är: # K&N filter # Sportauspuff # Unichip (mappning) Detta borde landa på 8-9tusen. Byter du till trimkam själv borde du landa på 12-13tusen. Detta borde ge lite över 200 hk. Extraktorgrenrör till det så ligger du på drygt 15 lakan. |
|
|
tack för förslaget mageng!! ditt förslag låter mycket bra ock relistiskt.! men det finns ju en uppsjö av tuning-firmer vet du någon som är bra att göra med ock har hyfsade priser tacksam för svar.......... linkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.