|
|
|
|---|---|
Sebb4u |
Hej! Jag har nyligen köpt mig en fin och vällvårdad 740' 96 med navi. Jag har läst nånstans att det går att byta till 16:9 skärmen och MK4. mina frågor är: Går det använda samma kablar, eller måste jag byta dom oxå? Kan man koppla det till extra slutsteg? Var kan man få tag på 16:9 skärmar komplett med box och navi? Kan man byta sin originala bmw cd-växlare till en bättre typ Pioneer eller Alpine? Har nån lyckats att sätta tv i nacskydet. TACK!! |
|
Grattis till den nya bilen, hoppas du får mycket glädje av den. Enligt uppgift är det äkta plug-n-play att byta från 4:3 till 16:9, jag föreslår eBay som inköpställe, det finns ständigt några till salu. Att uppgradera från MkI till MK3/Mk4 kräver en adapterkabel, finns hos din ÅF, den är lätt att montera. Dessutom kan du montera bort den separata GPS-mottagaren. Har din vagn en TV-mottagare måste du antingen ta bort mottagaren eller byta mot en som fungerar med Mk2-> samt har fullt 16:9 stöd. Om du nu verkligen behöver TV så passa upp att du får rätt p/n, kolla med din ÅF innan du bjuder på eBay. Din CD-växlare lär vara av "P"-typ, inte den senare "PI"-typen, att koppla in en adapter och alternativ CD-växlare är därmed inte fullt så enkelt, det kräver en ny kabel mellan CD-n och radion samt mera micklande som jag ännu inte kommit underfund med. Är det någon som påstår att det går så var noga med att de intygar att deras lösning verkligen är kompatibel med din utrustning och årsmodell. Det går alldeles utmärkt att byta förstärkare, även om man har DSP som jag antar att din har, se bl.a. Länk eller Länk . Mvh Björn |
|
Sebb4u |
Tack Björn för ett snabbt svar!!! Men jag tror att jag kommer att ta bort hela befintliga systemet och jag kommer att installera nya grejer. Jag har en Pioneer AVIC-X1, några skärmar i nackstödet, och nån bas och steg....ska bara kolla om jag hittar en adapter som jag kan ha till ratten....vore bra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.