|
|
|
|---|---|
|
Går det att programera orginal larmet på E34 att pipa till när man larmar bilen... tillsammans med blinkers markeringen? Nån som vet? Danne - H U M A N R A G E - | |
|
Enligt vissa källor, ja. Men jag kan bara svara för E39, vet inte hur det är på E34.Isf med servicedatorn och BMW gör inte detta i Sverige, bestämmelserna är olika på olika marknader för hur ljus och ljud skall förålla sig vid av/pålarmning osv. Enklare att pula ihop nåt eget som ger en kort tonstöt i sirenen tror jag. FP |
|
|
Det borde väl gå att hitta vilken pin i kontakten som skickar signal till blinkersen vid pålarmning och dra en kabel mellan denna och sirenen? Vad tror du Folke? - H U M A N R A G E - |
|
|
Visst gör det, har själv gjort så på ett par installationer. Fast det blir väldigt långa signaler, dessutom vid både på och avlarmning på de flesta larm, sen blinkar ju blinkersen vid larm också, samtidigt som sirenen då aktiveras via sin riktiga utgång. Det bästa är om larmcentralen har speciell funktion för korta ljudsignaler osv vid aktivering och deaktivering. FP |
|
|
tror du att jag ´kanske har på mitt orginal larm? - H U M A N R A G E - |
|
|
Rätt tveksamt eftersom detta är en betydligt tidigare generation än t.ex E39 där man mjukvarumässigt kan styra väldigt mycket av bilens utrustning för olika länder och marknader via verkstadens dator. På tidigare generationer var det oftast olika hårdvara som bestämde funktionerna, tror du får höra med BMW om de möjligen vet. En krets av typ tidrelä borde kunna fixa ljudstöt om du hittar t.ex låsa och låsa upp signalen i c-låset alternativt blinkersutgången på larmet. FP |
|
|
Lyfter en gammal tråd. Jag har en e39 och funderar på om det går å programera ljudsignalerna hemma på nått sätt eller är det bara att åka in till bmw och be dom göra det? |
|
|
Man kan inte göra det utan hjälp av BMW:s verkstadsdator eller motsvarande. Problemet är att BMW är restriktiva med att ändra på parametrar som är landsspecifika, i princip åsidosätter man bilens godkännande osv. Visst är ljud eller inte vid larmning eller låsning en liten detalj men rent principiellt ändrar de inget. FP |
|
|
Går det att få orginal larmet att "pipa" när man låser/låser upp bilen. Ganska iriterande om man vänder ryggen till bilen och stoppar ner nyckeln i fickan och bilen är olåst när man kommer tillbaka......bilen är en bmw 530-00 |
|
|
Se tidigare svar. Undras om inte bilen har samma typ av återaktivering som de flesta c-lås och larm har idag, och som är krav för godkännande? Dvs om man råkar låsa upp en låst bil men inte öppnar någon dörr inom en kort tid så återaktiveras lås/larm. FP |
|
| Det vette sjutton om det aktiveras igen men ska testa ikväll och åter kommer med svar imorgon, men när det hände sist var jag borta i 5min och när jag kom tillbaka så var bilen fortfarande upplåst :( | |
| Bilen låste sig inte efter upplåsning. fast man inte öppnat något efter man låstupp | |
|
OK. Min bil låser igen efter 30 sek om man låser upp utan att sedan öppna nån dörr eller lucka. Nu har jag iofs ett eftermonterat T70C larm men jag vill ganska säkert minnas att den gjorda samma sak innan larmet monterades. Men det är några år sen nu, man glömmer kanske...) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.