|
|
|
|---|---|
|
Har ett oljeläckage som verkar härstamma från vänster sida på motorn runt oljefilterbehållaren på min 540iAT, E34. Det finns ju inte sådär jättemycket rum just där för att se, så jag undrar helt enkelt om någon haft problem med liknande läckage och som kommit underfund med var det kom från. Danne - H U M A N R A G E - | |
|
Läcker det hela tiden? Eller har du sätt oljesamlingar? Har så på min, det kommer när man byter olja, då lägger det sig alltid lite på vissa ställen, och det ser ut som det läcker olja. *BAWORAK* |
|
|
nej det läcker hela tiden... har fyllt på ca 1 liter nu på ca 3 månader. - H U M A N R A G E - |
|
|
Ang 535:an så är det bara å vänja sig vid att det läcker lite olja. Är standard på dom. Min är ständigt fuktig, men det droppar inte. Vet många 535or med samma problem, har även hört med verkstan vad det är, men dom sa att inte bry sig om det. Man kan byta packning om man vill, men det håller några månader eller nåt år. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Kan hända att det fuskats med, skall ta som ett kanske, bytet packningar osv i filterbehållaren. Jag lyckades sätta dit fel bricka i ett mkt stressat oljebyte i somras och då läckte det gött =).. Så skruva upp behållaren och kolla så allt är ok. Du kan även köpa dig ett nytt filter och byta allt själv så vet du att det är ok iaf och kan fortsätta fel söka om problemet kvarstår.. Lite hjälp på traven iaf, kanske... |
|
|
Läste lite fel tidigare. Det är trågpackningen som burkar läcka på 535:an, inte filterbehållaren. Mitt fel. Ursäkta. Lyssna på theprophet. Kan vara som han säger. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
| Låter som att bröstkåpans packning har gett upp. Mycket jobb att byta tyvärr. | |
|
ahlstedt- brukar bröst kåpona vara känsliga på 540? - H U M A N R A G E - |
|
| Relativt vanligt, jag har själv fått byta på vänster sida. | |
| Jag tror BMW specar jobbet till 3 timmar. | |
|
vad tror du om att göra det själv? Kan väl inte vara nån konst om grabbarna på BMW Stockholm klarar av det... - H U M A N R A G E - |
|
|
Klarar dom det då........;) Jag har mailat över dig en instruktion. Hör av dig om du vill ha någon av delbeskrivningarna som finns angivna i dokumentet. |
|
|
Kane- Sjysst! Jätte tack, det ser bra ut! Tack - H U M A N R A G E - |
|
| Det vore riktigt bussigt om du kunde skicka en till mig med. | |
| Javisst, jag gör det ikväll. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.