|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e30 320-87 som jag tänkte bygga om till bromsskivor bak. Behöver man byta hela bakvagnen eller finns det något annat sätt. Vad är det som skiljer 325 bakvagnen imot m3 e30 bakvagnen? | |
|
Tja, trummor bak suger kraftigt. Därför konverterade jag själv en 320i -85 till skivor bak för några år sedan. Resultatet blev alldeles utmärkt! Det du behöver är bärarmar från 323i, 325i eller 318i touring. Årsmodell spelar ingen roll. Det är liksom "bolt on". Men tänk på att om du skaffar bärarmar från 325i så är dom ju oftast avsedda för bilar med ABS-bromsar. Funkar lika bra det oxå, men det blir ju en härligare "orginalkänsla" om du i ditt fall fixar bärarmar utan ABS. Din bil har ju knappast ABS eftersom du har trummor bak. Vad gäller monteringen så måste du riva ner hela bakvagnen och montera bort dom gamla bärarmarna från tvärbalken. Viktigt är oxå att du ser till o skaffa handbromswirar. Dina nuvarande kommer ej att passa. Det är speciella till bilar med skivor bak. När du ändå är på gång med detta ingrepp så kan du väl lika gärna oxå montera krängningshämmare från 323 eller 325 oxå tycker jag! Ingreppet för den händige är inte särskilt svårt men dessa bilar börjar ju bli till åren och då är det ju lätt att ha sönder saker. Mitt tips: Andvänd mycket 5-56 och värm allt som kärvar med blåslampa. Lycka till! BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den. |
|
|
Sök Länk , detta har varit uppe massor av gånger! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.