|
|
|
|---|---|
|
Någon som har problem med airbag sensorn i passagerar sätet? Jag har en 525 tds -98 med läderkläsel och bytte sensorn i sommras och det var ett jäkla jobb. Nu lyser den jäkla lampan igen och man måste till BMW och släcka den ( eller finns det något knep?) Annars blir det väl och punga ut med 800kr för en ny och en dags arbete | |
|
Det kan ju vara kontaktstycket som glappar? Och det kanske glappade även före bytet...? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
förra sensorn var avbrott i, kunde mäta fram det. Det samma gäller nog här. Höll på att pilla och nycken stog i radioläge och jag satt knäet i sätet och det var kört. För ca 2 år sedan klippte bmw på Gotland av kablarna under sätet och lödde i hop dessa. När bmw i gbg förra vecka nollställde datorn sa den avbrott i sensor 4 ggr |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sensorn är enkelt fixa :)) Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Kan man återställa airbag lampan som lyser själv. Har ett instrument för service indukatorn, men finn något för airbagen??? |
|
|
Såg nu att du hade ett instrument du kalla SRS. Går det att få tag på och kostar det en förmögenhet? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fixa först "felet" och åk till en verkstad med diagnosutrustning som släcker lampan. SRS/service återställaren kostar ca 1700 kr finns hos Bildelsimporten bland andra. Det finns en hel del skrivet/och bilder även i min gamla 528 dagbok under 2003. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.