|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Trevligt, trevligt, trodde jag var själv här med jänkare och Bmw. Brukar ju vara ganska mycket fördommar om Bmw folk och folk med Us järn. |
|
|
kolla på de här, denna har jag kännt på och synat (yrkesskada från plåtslageriet) i en butik, verkar vara mycket bra finnish på den, du får bättre resonans i rostfritt än i aluminiserad stål t.ex. Länk Länk ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Jodu, Steffez, jag är totalt biltokig, och har med åren utvecklat ett flertal olika "mode" jag går in i sas... De har ju alla sin otvivelaktiga charm och själ! Har ägt över 70 olika bilar sedan 1987 :) Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Det finns fler här med jänkeerfarenhet.. Just nu: En Ford Thunderbird -60 coupe, en Ford Thunderbird -60 cab (båda i olika stadie av renovering) en Pontiac Firebird T/A -82 en Dodge van -87. Ingen av dom är körbara för närvarande tyvärr.. Så V8 är helt OK... (Jag har nog inte hunnit med mer än ca 60 bilar sedan -81..) /Mats J |
|
|
En till här.. Pontiac GTO-69 Plymouth Roadrunner-69 Dodge Charger-68 och nu en Buick GS 455-71 Vridet i Buicken... 691 Nm :-) Men V12:an blev en "hobbybil" den med, gillar allt med stora motorer! :-) God fortsättning alla! B-O Länk |
|
| hehe jänk 8 låter ju underbart, men man får göra det bästa av det man har;) | |
|
GS455: Var det en "riktig" roadrunner Du hade!!!???(Coyote & Roadrunner) (inget ont om den vanliga, alltså)? Jag tycker iaf. att det är en av de mest maxade jänkare som går att ha :) Det gick en gul sådan i Eskilstuna på 90-talet. Känner Du till den? (finns inte många i Sverige). Polisen var vad jag vet, inte helt tillfreds med originalvingen... Är den tillåten idag? Det är ju ändå en originaldel... Dodge Charger....Mumsfillibabba...hehe, om man får säga så... Jag är faktiskt rätt såld på muskeljänkare, men har just nu varken ekonomi eller framförallt plats att äga en. Jag har funderat på att eventuellt skaffa nåt längre fram dock. Det behöver inte vara mer eller dyrare än en schysst tex. Dodge Dart Coupé, med lagom stor maskin, eller en Pontiac LeMans Coupé -68-69 i redigt bruksskick.... Jag gillar designen, och GTO:n är ju svindyr idag, suck... Skall jag gå på vad ekonomin och utrymmet tillåter just nu, blir det nog tex. en Chevy Malibu -76, med lagom "inraggad" inredning...Herregud... MEN man kan spinna utan att nåt går sönder, och det är ju lika billigt som en volvo 240... ;oD (Ibland vill jag bromsa upp, och spinna som ett svin med BMW 740:n jag har...men så lägger jag band på mig, och tänker på hur det är att sitta i kassan på BMW och betala 44.000:- för nåt man kört sönder...) HAHAHA.. ;ODDDD /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är inte superpippin ni tänker på när nu talar om Road Runner, som inte alls är ovanlig. Superbird fanns det två st på Masens bil Tulegatan 41 mitten 70-tal, det är den med förlängd nos och jättevinge på bakluckan. Den ena var gul och den andra orangeröd. 440 maskin. De enda två som jag sett och hört talas om i Sverige.. Det finns inget som mullrar så gott som en amerikansk FORD det hänger på Fordens tändföljd misstänker jag.15426378 289 cu. Har haft amerikanskt= Ford i många år. Buick GS 455 :)) har jag kört manuell . Olds cab 442-72 manuell GTO - 389 sixpack -65 GTO .cab -67 400. Firebird-67 cab 400 sixpack. 600hkr. Dodge Charger 68 440magnum och Hemi Charger -69 med kompressor har jag åkt i. Dodge Dart GTS 340-68 Plymoth Satellite -67 -318 Caprice 350-73 Pontiac catalina -400. Olds vista crusier -400. + många flera goa maskiner Thunderbird -Galaxie, Fairlane, Mustang GTA-428 CJ ///MVH Hasso Länk |
|
KRAFTWERK: Japp.. en riktig Roadrunner.. finns en bild på den på min sida Länk Den hade ju inte nån jättevinge, så jag undrar om inte du tänker på Plymouth Superbird? Länk Vet faktiskt inte vad myndigheterna säger om den vingen idag.. Chargern var en äkta R/T men väldigt rostig.. sålde den när jag flyttade en sväng men den ska vara under renovering vad jag vet. Det är sant.. muskelbilarna har blivit "kriminaldyra" nu så det är tur man har en redan! :-) :-) Här är några som bränner däck med en 540: www.aeracing.se undrar om det har hållit för han?? Ha de!! B-O Länk |
|
|
Schysst vagn, alltså:) Ja, det är Superbirden jag tänker på.... Jag vill ha en sådan, men de kostar ju en halv miljon, om inte mer...OM man får möjligheten att köpa loss en sådan... Meeep, Meeep!!!! INGET är snabbare rakt fram....Vad jag vet klarade hon av över 300Km/h på bana... Jag vill INTE vara prärievargen... Han torskar ju ALLTID på någon form av ACME dynamit....Hehehehe:) Jag avgudar signalhorns-loggan i Superbirden....OCH ljudet av tutan....Meeep, Meeep :) MÅSTE HA!!! Suck... om jag vinner på lotto... Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Hehe.. det verkar som vi är några jänkardiggare här då!! :-) Hasso: Manuell 455:a... GRRRRR!!! :-) Har vi fler jänkåkare här?? Mvh B-O Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lade av -99 , Mercury såld då. Musse -67 289HP tidigare i livet. GS 455 .Den manuella var en cab om jag inte minns helt fel, mörkbrunmetallic , med nått guldfält. rå maskin.(69-70 tror jag) Enda i Örebro Fanns även en Olds 455 wedge eller nått åt det hållet? som är liknande koncept häromkring. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.