|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
blir förmodligen strypt efter detta inlägg men men:P har 740 e32... några tips på hur man bygger om avgassystemet för att få LITE mer v8 ljud, gillar att åka tyst, men tycker samtidigt att åker man v8 så ska det låta lite v8.. vill altså inte ha något "jänk ljud" dock lite mer mer "v8".. //Danne | |
|
Hahaha...ja, du blir strypt;). Nä, skämt osido...ett Ferritta 2.5' sysetem från katten så ska det nog f*n bli song i din V8a!:D 10 pollar extra kan du dessutom räkna med. Kolla med Micro. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
hehe, misstänkte det;) ska kolla om dom har nått bra då:) nåt speciellt att tänka på? form på dämpare osv? //Danne |
|
|
Inget speciellt att tnka på, mer än att det helst ska vara rostfritt, men det tror jag att alla Ferritta system är. Hör med Micro nissarna... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
Ug-Lee |
Finns det ferrita till 740? jag har kollat efter ett till min 735 (6a) men inte hittat. passar isåfall ett 740? |
|
Det kanske det inte gör...det var bara ett förslag/gissning....det måste ju finnas någon som gör det till E32 tycker man... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Ferrita skräddarsyr avgassystem till alla bilmodeller, dock blir det lite dyrare om det inte redan finns mallar till just den bilen!!! | |
|
någon som testat detta och vet hur ljudet blir? vill inte ha för mycket ljud heller hehe:) //Danne |
|
| Kompisen har en 540 e34. Han tog bort den största ljuddämparen som ser ut som en stor bensintank=) och ersatte med 3" hela vägen bak: Det blev riktigt grovt och mäktigt ljud, men mest på högre varv, på tomgång så mullrade den bara lite mer. Kan faktiskt rekomendera dette eftersom det är riktigt billigt istället för att köpa halvsats för ca 7.000:- när man ändå får nästan samma ljud!!!!! | |
750iAL |
oj oj oj vilket härligt bonnamek.... måste riva bort min dämpare på min v12:a... måste bli duktigt morrr då..:-) GOD JUL på er alla oxo.. |
|
Lämnade min till Uppsala Avgasteknik & när jag hämtade bilen några timmar senare hade jag MULLER..... En dämpare bakom varje kat sen ihop till 3" sist en trevlig slutdämpare med fint slutrör utan insats. Allt rostfritt. Bilen gick betydligt bättre, normal landsvägsfart (110-200) så går den tyst å fint. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Borde det inte vara mer muller med en V12 med 3" än en V8? Hur får man sin V12a i sin 750 att låta som lambourghinis V12? |
|
"Hur får man sin V12a i sin 750 att låta som lambourghinis V12?" Det får man inte. Det beror på att motorerna inte har samma tändföljd. Det är också därför en bmw åtta aldrig kan låta som en jänk. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
V12 LeMans |
maverick_750rr : ;-) , inte lätt , tror jag, helt olika karaktär , men med kanske gammal hederlig trimning , så att den kanske varvar 7000+ . + fullflödesavgas från t ex rakarör . alt. byta till countach-motor från Länk för £8000 , heheee (skämt från en Lamboentusiast , äger några i miniatyrstorlek , ;-) ) |
|
Nej, den låter som en Ferrari V8:a!!! Vilket är MYCKET trevligare än nåt gammalt "jänk".... Det är mycket svårt att få en BMW V12:a att mullra...(pga. samma typ av tändföljd)...Däremot kan man få den att "skrika" och "yla", precis som Ferrarins....GUUD så ljuvligt!!!!! På tomgång och lågvarv "brölar" den mest, med raka rör... Lyssna på en McLaren med fullt påställ på en raksträcka....MMMMMM!!!! Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
ska testa att ersätta slutdämpar biten med raka rör, få se hur det blir... //Danne |
|
|
Det kommer faktiskt att mullra litet :) Men på ett mer sofistikerat sätt än jänkebilar..:) M60:n låter mera "GLULULULULU"!" med högre frekvens, än jänkarnas "vlovv, vlovv, vlovv, vlovvv....och flofloflofff, vid acc... HAHAHA,,,Fy fan vilka liknelser... jag har nog druckit litet för mycket Whiskey..., men så är det ju... Vi skall snart gå på krogen o käka...därav skumma inlägg.. Ursäkta...Jag är normalt sett ganska seriös... Lycka till! Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
hehe förstog nästan hur du menade;) hoppas det ska låta trevligt iaf:) ni får ha så trevligt på krogen:) //Danne |
|
| nu låter det underbart utan att låta för mycket iaf:) tog bort slutdämparen, och ersatte med 2,5" rör:) | |
|
Ha,haa Ställer jag min gamla musse bredvid Bmw:n så låter bmw:n som en mesig 4:a, medans mussens ljud får håret att krulla sig och trimmkammen gör sin nytta och får motorn att gå riktigt dåligt på tomgång, DET är fränt!!! Leendet är svårt att få bort, men sedan att Bmw:n går bättre är ju en annan femma, men jänkarnas v8 muller, det finns det ingen Bmw som knäcker. Ha, nu blir jag nog hängd här, men det är alltid kul att skriva av sig... |
|
|
Jodå, steffez, jag gillar också trimmade jänkare, men då går jag in i mitt andra "mode" så att säga... The American Mode ;) Har kört lite Amerikanska järn i slutet av 80 o början av 90-talet...(se nedan:) /Anders Pontiac GTO 400 Convertible -68 (sportbil med baksäte...vansinnigt okänslig styrning...) Corvette Stingray 427 T-jet (alu) Convertible -68 (kör ifrån Ferrari, Porsche o 600cc motorcyklar...rakt framåt, dvs...helt sanslös originalbil...526HK!) BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.