AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
860

Råd kring service, rostskydd, lack

19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Tänkte kolla vad ni på forumet har för syn på följande saker:
Bilen 728i 2000 har fått följande service genom åren:
15/11 2000 Oljeservice, 12/6 2002 Inspektion 1,
22/9 2003 Byte bromsar, lamdasond, kylarvätska, 24/2 2004 Inspektion 1, Skall man ge sig på en inspektion 2 snart kanske eller köra en oljeservice, bilen ar snart rullat 10000 mil.

Rostskydd, finns det anledning att lägga på extra rostskydd, någon som har något råd kring detta?

Lackbehandling, har tidigare kört MrCap på mina bilar, någon som tycker något om detta, själv är jag lite tveksam om de är så bra…

Tacksam för synpunkter.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det verkar som det är dags för en inspektion II. Jag vet inte ur det är på en -00 728 men på E32 byts ju bakaxelolja samt växellådsolja mm. och det tycker jag är viktiga bitar om man vill vill att bilen skall ha den livslängd den är byggd för.

Ett extra rostskydd tycker jag defintivt att du skall lägga på om du skall köra bilen året runt. En -00:a E38 har väl knappast börjat rosta än men om något/några år börjar den "dolda" rosten börja komma krypande. Jag menar då alltså sådant som inte direkt syns tex. inne i dörrar, balkar mm. Detta förhindar du genom att göra en komplett rostskyddsbehandling som omfattar dörrar. balkar, underredsbehandling mm.

Jag har ingen erfarenhet av Mr Cap men vad jag har läst på här verkar många vara missnöjda. Ditec eller Permashine verkar vara mer omtyckt. Själv har jag låtit gör en Krontec behandling och jag är än så länge väldigt nöjd med detta. Jag tycker absolut man skall ha en lackbehandling men det kanske också beror på att jag är lat och knappast har lust/ork att stå och vaxa bilen var tredje månad!

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.