|
|
|
|---|---|
| Som jag tolkat det betyder den blå/vita, fyrkantiga "Max 30km/h"-skylten att rekommenderad hastighet är 30, även om hastighetsgränsen egentligen är 50km/h. Vad den gul/röda runda 30-skylten betyder vet vi alla. Med den blå/vita skylten litar man alltså på bilisters omdöme och goda vilja. Nu undrar jag varför det bara är just när det gäller 30 km/h detta finns? Sätt 130km/h som gräns på motorvägar, och upp med blå/vita 110 resp 90 vid områden där extra hänsyn skall tas. Personligen anser jag att den där blå/vita fyrkantiga "Max 30km/h"-skylten är förvirrande - men det är ju behjärtansvärt att trafikmyndigheter faktiskt påstår sig lita på trafikanter (som inte åker spark, går eller cyklar...). | |
|
Håller med dig! Länk /A |
|
|
Den blåvita 130 skylten som bara finns i tyskland är den vackraste som finns:-) Därefter kommer den grå runda skylten med sneda streck:-) *BAWORAK* |
|
|
Det jobbiga är om man håller 50 där det är en blå/vit 30-skylt så får man en jäkla fin flygtur över de där märkliga bulorna i vägen :P Bilen: Länk |
|
| Beror väl på om man har fungerande fjädring eller inte. | |
|
Haha jo fast bulorna brukar vara konstruerade så att man inte ska köra max 20-30 över dem om man ska klara bilen. Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.