AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
679

Vad har hänt med mitt ljus? HJÄLP MIG!

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Installerade xenonljus o ringar dag. Ett färdigt kit så att säga. Bara byta säkringar för ljusen samt dra en kabelhärva för ringarna.

Allt väl och inget problem med att check controlen säger fel med halvljuset som har hänt en del MEN: Så fort jag slår på lysena då börjar CC att leva om det bara bluddrar siffror o tecken om vartannat och detta fortsätter under hla tiden man kör samt en stund efter att man stängt av. UTÖVER DET saknar jag ljus inne på mätarna samt allt det andra på panelen dvs fläktreglgen mm. Det lyser i handsfacket och det lyser om fönsterhissana, men INGET PÅ PANELEN så att säga. Men det lyser på varningsmätarna när man startar tex olja o laddning mm. Men annars KOLSVART!!!

Alla säkringar ser hela ut.

Om man efter en stund slår på tändningen så fungerar CC normalt och kan visa samma saker som den i panelen (den lyser och fungerar som den ska hela tiden) men inget ljus. Och så fort jag sätter på halvljuset ja då spökar det loss igen.

VAD I HELSEFYR HAR JAG STÄLLT TILL MED???

*BAWORAK*
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vartifrån tog du 12v till ringarna?

Mvh
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Det är fixat. Men för upplysning tog jag det i princip direkt från + polen i motorrummet. Det som hade hänt var att högra gammla parkeringsljussladden orsakade kortis (klantigt ja vet). tänkte bara inte på det när jag klippte av det gamla och bara lät tåten hänga fritt:-)

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.