AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.342

Bilen såld! 325 coupe -93

Sida 1 av 2
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Äntligen!
Efter nästan ett års sporadiskt annonserande så blev bilen såld.
Otroligt många udda typer som hör av sig när man annonserar bil. plötsligt gäller inte vanligt hyffs och god uppfostran.
En liten sammanställning av vad man fått höra:
Mail: 25000:- bjudet, totalt 3st som bjudit samma
Telefon klockan 22:30: Hej Kompis! Vad är ditt sista pris? Jag hämtar den nu! totalt 3st såna samtal varav en ville att jag skulle åka hem till honom i Kista och visa bilen. MITT I NATTEN!
Telefon dagtid: Vad är ditt sista pris? när jag sa 37000:- la han på luren!
En annan stämde möte när han skulle flyga till Stockholm i ett annat ärende dan efter så skulle han titta på bilen men klockan 19 när han skulle ringa så väntade jag hemma med nytvättad bil men sen dess svarar han inte på sms eller telefon.
Hans första kontakt var via sms klockan 3 på natten...
en bjöd 37000:- men när jag ville fundera vart han skitsur!
En ville dessutom ge mer än vad som stog i annonsen! Du får 10000:- nu, jag har köpare på din bil. vi skriver kontrakt...
Bytesföslag: Rekordet var nog en kadett GSI från -88 med stereo som ville byta rakt av...
Corrado från -92 ville också byta rakt av.
Ett seriöst byte var mot en 525 touring från -93 där jag skulle få ca 5000 mellan, det var jag sugen på faktiskt.
Byte mot en motorcykel var nog inget för mig.
till slut ringer en helt vanlig Svensson och frågar lite om bilen och nästan ber om ursäkt för sitt bud på 35000:-
Träffade honom idag på ok:s tvätthall och han blev förvånad över hur fin den var och etfer 10 minuters betänketid så slog han till! Bilen hämtas på Måndag.
37000:- blev slutpriset för min 325 coupe från -93 med AC Skinn och Automat.
21300 mil.
Grattis Conny, får väl se om du hittar hit?
Nu är man BMW lös men mig slipper ni inte iallafall.
Om nu bara X5 kunde rasa nån hundring i pris så....

Automat är bekvämt
grattis ..... hur såg bilen ut..har du några bilder
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
jodå, nån bild finns men ingenstans att lägga upp dem.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Blir de Bmw igen nu då?
En X5 vore ju inte fel att ha,synd bara att de nån liga nu som håller på att sno dom hela tiden...
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Historier som denna gör att man blir rädd att aannosera ut bilen privat,med konstgt folk som ringer på dygnet alla tider!

Man blir nästan förvånad när en fullt normala mäniskor ringer efter alla sådana samtal:-)

Du har inte lust att slänga över ett Mail med nån bild, kan vara roligt att se vad för skick det är på en 325:a för det priset,
som jag tycker låter riktigt bra med tanke på vad alla begär för liknande bilar.

///Johan
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Skönt att få bilen såld när man försök länge, nästan lika skönt som när man hittar en som letat efter länge...
Finns inget värre än folk som ringer och e så j-vla på och seriösa och sen skiter i att komma till bestämt möte. Eller folk som tror att man bete sig hur som helst med att ringa sent eller idiot-pruta...
Lika jobbigt e det när man kört halva dagen för att titta på en bil som säljaren påstår e "nästan i nyskick" och sen e det ett vrak.
Hoppas man slipper byta bil på ett tag nu, för visst e det kul men det e ju hur besvärligt som helst.

Johan
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
mycket berodde nog på att det är en automat och över 20k mil... sålde min 325 coupe manuell 16k mil utan skinn och utan ac med 15" fälgar. fick 61000:- (begärde 64000:-) sålde den i augusti...

mvh
martin
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
kan tillägga att den såldes dagen efter annonsen kommit ut på blocket..
så visst finns den en marknad för 325 coupeer!

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Det finns två lyckliga dagar i en Bilägares liv:
När man köper bilen och när man säljer bilen!

Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
martin_gbg> sålde även min 325 Coupe -95 i sommras för 60000:-, all nödvändlig utrustning (A, skinn, farthåll, orglarm m.m) 20000mil!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
GAAAAHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
Sälj aldrig skinnet innan Björnen är skjuten!
Fanskapet hoppade av!!! pengabrist.
Annonsen raderad och massor med folk som blivit meddelade att bilen var såld.
MORR!

styrman: Tråkigt att höra! Sådana typer ger jag inte mycket för. Pengabrist när man skall köpa bil i 35kkr klassen, tillåt mig le...
Då kan han köpa en cykel istället!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jaysis! Håller med Kristoffer_L. 35 kilosekiner kan man ju för sjutton gubbar snyta ut genom näsan.

Det var möjligen inte så att karln var lite yngre ur försäkringsbolagssynpunkt och fick sig en obehaglig överraskning? Nåväl, sådana saker och finansiering fixas före avtal om tid, plats och pris.

Mina tips är sålunda; sätt ut den på Blocket igen för 32. Vill någon pruta åker priset upp till 35, ta bort annonsen när pengarna är på kontot. God jaktlycka.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
styrman1,

du verkar vara extemt oturförföljd när det gäller den här försöljningen. Hur fan kan man säga att man ska köpa en bil som man inte har råd med? Man vet ju vad man har på bankkontot, försäkringen kan ju ha avskräckt honom visserligen. Helt otroligt, verkar dock vara ganska vanligt...
styrman1,

har hört/vart med om den förut. Man kan undra varför man avslutar en sådan affär utan att kunna göra det? Finns en beskrivning på sådana, PAJAS!!!

/Simon
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
så!
Nu är man glad igen!
Jag ringde upp en av killarna som hade hört av sig när bilen var såld och efter en provkörning på 3,2 meter så slog han till!
37000:- i plånboken och bilen levererad.
Dessutom hade han den goda smaken att komma i en 750IL.
Han tyckte bilen var mycket fin! kanske man skulle sålt den dyrare....

styrman1,

NU kan jag väl säga grattis! Jag tycker nog att det var en bra affär för köparen, han får en sannolikt välskött och trevlig bil. Har med spänning följt dina vedermödor med den "osäljbara" bilen, och nu hoppas jag att du hittar någon ny lämplig BMW :)

Gillar din nya signatur :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Kalle H:
Tack! hoppas det inte blir mer strul nu...
Bilen är påkostad 10000:- sista året så den har ju underhållits.
Signaturen kommer sig lite av att ersättaren till min 325 är inhandlad för ett år sen och den har V8 och automat. Driver på alla fyra dessutom. Ett X5 substitut för dem som inte vill lägga alla pengar på en bil.
Nån gång blir det BMW igen men det får vänta ett tag till.

Styrman: 3.2 meter?, kärringstopp eller :)

Grattis! Är det någon som förtjänar att få bilen såld är det du.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fattar inte att man skickar sms om man är intresserad av en bil. Jag gillar min kompis attityd när han skulle sälja sin 328 och någon skickade honom ett sms. Han svarade med: Har du inte råd att ringa, har du inte råd att köpa..

Ligger mkt i det.. =)

// Jim Profit
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Jag råkade ut för en snubbe som ville att jag skulle ringa upp honom för att hans batteri höll på att ta slut. Då lade jag på...

En annan sak som stör mig är den här: - Min polare säljer en likadan bil fast för xxxxx kr mindre. Standardsvaret blir då - Köp den då istället...

Idioter verkar växa på träd numer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.