|
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
CSL-pkt för 5300 euro , som tillval om man beställer ny M3 . 19"-hjul , direktare styrning , "sportigare" ESP , CSL-bromsar och "speciell" interiör , allt enligt tyska automotorundsport . trevligt , ;-) (kanske gammal nyhet , ;-) ) |
|
V12 LeMans: Ställde den frågan till BMW när jag skulle köpa min M3 då var svaret Nej.... Annars hade jag valt det pkt till M3an, bara fälgarna går säkert på 20K så priset är det inget fel på. |
|
|
Competition-paketet, som det heter, för M3 coupé, kostar 57.700 kr och kan beställas vid nybilsköp fr.o.m. december månad. Alltså med detsamma om man vill! Har fått ta del av ett internt nyhetsbrev från BMW Group Nordic... :) Mvh. |
|
|
bmw_chrille: Jag får inte ihop detta samma pkt som V12 LeMans pratar om kostar 5300euro=47541:- men från BMW Group Nordic kostar det 57700:- Är detta verkligen exakt samma pkt? |
|
|
Detta här Competition paketet är extremt över prissatt i Europa och Sverige (i USA så kostar det bara $4000 vilket är ca halva priset jämfört med i Sverige). BMWs extra kostnad för vad som ingår i paketet är ca 0 kr så det ökar deras marginal rejält på M3an. T ex så kostar 19" CSL fälgarna mindre än de vanliga 18" M3 fälgarna och däcken är de vanliga Pilot Sport (inte ens de nya PS2). Och de andra sakerna i paketet är definitivt inte värda detta pris! Mycket dåligt BMW! /RS2 |
|
|
Starre: Ja, det är samma paket, Competition-paketet för M3 Coupé ibåda fallen. Prisskillnaden kan jag dock inte förklara... En del kan kanske förklaras av den ngt högre momsen i Sverige jämfört med Tyskland? Innehållet verkar vara exakt detsamma i Tyskland och Sverige, dvs samma som "V12 Le Mans" beskriver. Plus att man på M3 Competition kan välja den nya lacken Interlagos-blåmetallic Mvh. |
|
| det har varit bilder uppe på sportbilen med det paketet..kan säga att jag inte tycker att det är värt pengarna | |
|
Länk här kommer en länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.