|
|
|
|---|---|
|
PÅ BMW 525 -91 utan ac med vred, ej rullar så får man bara full värme när man vrider till klickläget för fullt, går man från klickläget kommer kallt, trots man endas flyttat reglaget en millimeter.. Vad kan det då vaa för fel...? | |
| Var ute på en längre tur igår, värmen funkar ok från början, sen blir det kallare man ökar på lite, så blir det kallare och så håller man på tills man måste vrida på full värme för att få någon värme. det är inget fel på värmen som sprutar ut bara det att det inte funkar att reglera... hittade elscheman här på forumen till de med stora ac:n men jag har ju snikversionen... | |
|
Har du kollat om den lilla fläkten intill temperaturreglaget snurrar? Alla bilar har inte denna, men öppna panelen och kolla om den sitter där. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Har fortfarande problem, har öppnat upp, jag har en slang som går till värmesensorn som det suger lite i när man startar motorn hade mkt luddd runt givaren men problemet kvarstår... Någon som har några nya ideer, ska det suga mkt i slangen till givaren tex? |
|
|
Halloj.... Varit ute på en längre tur med bilen idag och värmeproblemen är oförändrade. Har provat att ta isär och rengöra värmeventilerna, men utan att det påverkat problemet. Verkar som från början kommer det mkt varm luft, då måste man vrida ner på kallt för att det blir för varmt sedan måste man gradvis öka för att tillslut bara kunna välja mellan full värme eller att det blåser kallt... mkt frustrerande.. Någon som har några konstruktiva ideer.. |
|
|
Hittade mest troligt felet idagarna, i en liten vacuumslang vid insuget som går vidare in i kupen sitter en liten strypning, den var igentäppt. Bytte först slangen som var sprucken men då fick jag ljudet från insuget fullt ut i kupen men när jag sedan undersökte slangen jag bytt ut fann jag strypningen. Har dock inte testat funktionen fullt ut, dels har de vart ganska varmt och jag har inte kört några längre sträckor men är ändå hoppfull... |
|
|
E28 har denna typ av system med slang från insuget, då kanske det är samma på de E34:or som saknar den lilla fläkten i instrumentpanelen? Berätta gärna hur det går, jag tror faktiskt du är det på spåret! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.