|
|
|
|---|---|
|
Har en E34 530i -89 med bränsleläckage. Det läcker från bakre avluftningsröret när man har över halv tank. Läckan är där röret är böjt över tanken så man inte kommer åt. Hur långt in går röret från bakkant och hur är det fäst i tanken. Kan man komma åt infästningen utan att ta loss hela tanken? Hälsn. Thomppa | |
|
tjena thomppa! du skriver inte om du har metall eller plasttank, men jag kollar i etk'n och där finns en del avluftningsrör på plasttanken, så jag antar att det är den du har! har skickat en bild på tanken till dig, där jag har ringat in dom rören som är avluftningsrör, kanske hjälper dig litegrann iaf! MVH Johan K |
|
|
Tack Johan K för bilden som du skickat. Det är en plasttank, vad jag undrar är om man kan lossa tanken i bakkant och byta till en gummislang utan att förstöra andra rör t.ex. det främre? Hälsn. Thomppa |
|
|
Hej ! Du lossar "banden" som går runt tanken som håller den och sänker ner vänstersidan ( den smala delen på tanken ). Om du har bensin kvar i tanken, tänk på vilken sida du ska lossa först, jag lossade slangen till expansiontanken först och satte på en lång bränsleslang som räckte till anslutningen i mitten av tanken. Men man får arbeta fort för det rinner ut bensin om tanken inte är tömd. Jag tror detta är enklast för då slipper man lossa bränslepåfyllningsröret ! Lycka till ! Pefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.