AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.470

hur mycket hk kan man hoppas på

AC
188
ACAB
325coupe 93a
vad kan man få ur en m50b25 motor utan kompsänknig med andra spridare o lmm o prog btr vad tror ni typ 300 eller

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
Tu
69
TurboNicke
BMW 323i e21 -83
Hmm, jaa, de ska nog inte vara omöjligt... Men ja är inte säker...

www.attitudemotorclub.com
Du kan testa att beräkna ett överslag på min sida, om du först draa ner fyllnadsgraden till ca 93 på den så du ligger på ungefär rätt siffror med 0 i laddtryck.
Sedan prova dig fram efter givet laddtryck. Här förutsätts ett AFR på 12 vid fullefekt så det går inte att påverka, SAFR skall inte ändras om du inte kör med etanol.
glömdelänk

"Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" Länk
AC
188
ACAB
325coupe 93a
ursäkta om jag e dum men jag fattar inte hur man räknar med det där beräkningsystemet

enda du behöver fylla i är antalspridare och laddtryck, sedan dra ner fyllnadsgrad till ca 93, då får man ca 192hk vid noll laddtryck.
Sedan testa med olika turbotryck. Sedan hur mycket det går att ladda utan att det spikar vet jaginte men Rawsezx laddade nog 0,7-0,8 med orörd motor har jag för mig.

"Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" Länk
AC
188
ACAB
325coupe 93a
ok jag hajar smart system tack för hjälpen turbovulc

AC
188
ACAB
325coupe 93a
e 15grader vanlig insugstemp eller?

AC
188
ACAB
325coupe 93a
enligt det där systemet så blir det typ 300 låter bra kan bli en rolig sommar om allt fungerar:)

750iAL
300hk...ähh det har ju ja original...VET att det e turbohästar det pratas om.....funderar starkt på en dubbelturbo i min 750 men hittar ingen plats..vad tror ni om kompressor??

AC
188
ACAB
325coupe 93a
kompressor tar ju mindre plats o i ditt fal så e det nåt du har dåligt med alltså plats så det kan nog bli coolt hoppas det går vägen:)

15 grader är nog riktigt optimistisk insugstemp, tänk på att den aldrig kan vara lägre än vad utetempen är, så det är alltid utetempen + endel som är rimligt..

nånstans mellan 30 - 35 grader räknar man väl på i snitt för att inte få allt för allvarliga glädje siffror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.