|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har en 325 från -93 som har 18000 mil på mätaren. Mitt problem är att den är otroligt segstartad, någon som vet vad det kan bero på? Den starta ALLTId på tredje eller fjärde nyckerlvridet, personlige känns det som att det är någon backventil som gör att bensinen rinner tillbaka, för när man sätter igång tändningen så hör jag hur bensinpumpen pumpar. Likadant oavsett om den är varm eller kall. Har dock bilen bara stått i några minuter så startar den dirkekt. Det jag har "åtgärdat" är Service (bränslefilter, stift, det vanliga) Bilen ger inte några felkoder, verkstaden gjorde även ett komplett motortest som ska prova alla relän och dylikt. Men dom vet inte vad dom ska göra ! Jag vill ju att min bil ska starta på första ju ! | |
|
Åk in till en närliggande verkstad som har en bränsletrycksmätare. Med den på under en timme kan man lätt konstatera om du har ett bränsletrycksfall utöver det vanliga. Annars kanske du kan låna en. Jag köpte en ny för ett år sedan. Den kostade 3000:- plus moms. Så det är ju ingent man springer och köper som privatperson direkt. Sen får du fortsätta felsöka om det inte skulle vara det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.