AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.946

så mycket problem med bmw?

NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
när jag går in på forum på 3-serien , har folk masor med problem varje dag med sina 3---serien folk som inte har bmw blir skrämda av alla problem som man läser. skriv lite bra grejer istället....................... som tur går jag in bara på forum 3 serien.
bole
Jag har inga problem..bara förbättringar :)

Länk Länk Länk
NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
bra............... så ska det låta
SpineKracker
har inte behövt byta en glödlampa på min hittils.. kört den ca 2k mil..

E30, för att man vill.
NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
bra............... så ska det låta
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Jag har inte haft några problem förutom dom man varit vållande av ;)

MvH Björn
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har inte heller haft nåt större problem på nån av mina bmw...

Är likadant på andra bilforum(annat bilmärke) som de är här,om inte mera..?!

Man postar ju vanligtvis trådar när man behöver hjälp med något på sin bil, således blir det många "problemtrådar". Men det innebär ju inte att BMW är mer drabbade av problem än någon annan bil. Min bil går utmärkt :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
SpineKracker
kan tänka mig ett alfa forum.. haha..
"hjälp, elfel!"
"elfel?"
"något konstigt med elen, vad kan det bero på?"
"knapparna på instrumentpanelen lossar, hur få fast dem"

bahhahahaha

E30, för att man vill.
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Inga bekymmer mer än standard felet. AC. 18.000mil Går som en klocka. kommer göra det i många mil till

Daniel
Kört 1000mil med min nuvarande 328 helt utan några direkta fel...i alla fall inget som kostat mig nåt...man kan ju få uppfattningen på ett sånt här forum att det är fel på alla bilar...men man skriver ju inte här om man inte har problem...själv är jag exremt lycklig att denna site med forum finns...för om man har problem så får man hjälp snabbt...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
hu
96
huggarn
BMW 328i -95 The Black Pearl
anledningen till att det kommer en massa problem till detta (och tror inte bara detta) forum är att folk skriver sina problem här och hoppas på hjälp, vissa vet kanske inte vart som skall vända sig etc. men det skrivs ju inte bara problem, personligen har jag sett en massa bra saker också.
BMW FOR LIFE! finns ingen annan bil för mej. =)
Jag hade min i ca 10 min sen gick fläktremmen av den koka, då gick vattenpumpen sönder och en slang började läcka.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
10.000 mil och inte en enda glampa bytt. Tycker det är bra.

Mvh
Kristian
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
alfa har ett forum

Länk

och så mycket mer krånglar nog inte dom
Ekin
farsan hade en 518 95/96. körde 12000mil, det enda vi bytte var bromsklossar bak och batteriet..
Mr Vain: Det tror inte jag heller, BMW är LÅNGT ifrån problemfria bilar...tyvärr!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Att jämföra Alfa med BMW är som att jämföra nudlar med oxfile,detaljkvaliten är ju under all kritik på alfa, däremot har alfa körglada bilar.Att det inte är lika mycke fart på det forumet beror nog på att 3serien har sålt bra mycke fler bilar.Sen att en fläktrem går av med div skador som följd är ju knappast märkets fel,nä jag säger att dom flesta fel beror på föregående ägare samt handhavandefel.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Med 29 BMW-bilar och långt över 100.000 mil sammanlagt, kan jag nog med visst fog hävda att BMW generellt är ganska problemfria bilar. Visst har det varit fel på några av dom, men jag har aldrig blivit stående och jag har aldrig råkat ut för någon 'dyr' reparation (typ motor- eller växellådshaveri). Det mesta har varit rena slitagereparationer typ bromsar, koppling, chassibussningar, avgassystem och sånt. Det som 'gått sönder' har mest varit elfel (någon torkarmotor, ett par fläktmotstånd, brustna lödningar i ljusreläboxar.....) och smådetaljer. Det dyraste som pajat har varit ett par AC-anläggningar som fått för sig att börja läcka.....

Min förra bil, 325Ci -01 E46, gick drygt 12.000 mil utan ett enda fel (förutom att länkarmarna fram byttes på garanti, det var ett välkänt materialfel) och den innan (320d -99 E46) gick 18.000 mil med bara några glödlampsbyten.

Den jag dock varit mest imponerad av är M5:an (M5 3.6 -90) jag hade som bruksbil i 3 år/8000 mil. Den kostade mig exakt 175 kr i reparationer, det var gummibälgen vid luftmängdsmätaren som hade spruckit.

/// Gunnar E.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.