AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.080

Möjligt att eftermontera sportstol i E46-an?

bole
Undrar om det är möjligt att köpa EN begagnad sportstol(i beige skinn) till min E46-a 323a och montera den istället för den gamla?

MVH
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja om du hittar nån stol så är det bara att köpa. Den lär inte vara gratis på bmw iof.
Svårt att tänka mig att skroten vill sälja bara en stol om dom har en hel inredning. Hel inredning brukar väl gå på 10´ minst för skinn...
Och hur snyggt blir det med endast en sportstol då?? Skulle nog se riktigt underligt ut...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
En elskinnssportstol kostar ca 55 kkr st på Bmw :)

Du borde kunna hitta lösa sportstolar på skroten för 4-5 kkr paret. En komplett inredning i bra skick brukar ligga på mellan 8-10 kkr.

De är inga problem att montera själv, framstolar från sedan/touring passar i din bil. Beige skinn kommer dock vara svårtfunnet då de är en ganska ovanlig färg.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bole
spookshow .... spelar ingen roll det viktigaste är komforten...bara att stolen är i rätt färg så funkar det nog...kanske jag köper paret då för baksätet är i mycket utmärkt skick(sällan man använder det)

Är det någon av er som har förslag på BRA skrot med brett sortiment och billigt...allt mellan stockholm och malmö är i intresse?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

www.bildelsbasen.se

Det lär ju inte vara lätt att hitta exakt det du letar om an säger så...
bole
BMW 325 -02 2D Coupé CiA 192hk Aut E46Bilanmärkning: 325CIA (T) 6 CYL INSPR
Anmärkning1: 325CI CPE 2D BEIGE S
Anmärkning2: EL M. MINNE, RYGG LI
Årsmodell: 2002
Mil: 1045
Chassienr: WBABN31020JW22xxx
Lagernr: 265305
Tillv.år/Mån: 200207
Reg.datum: 2002-08-08

skulle jag kunna ha sånt i min E46-a...det är en -02 aut 325-a me el-stol me minne...måste bilen vara förberedd för sånt? är det bättre än sportstol? 'är det nån sportstol alls?
bole
Nu ringde jag o kollade ... blev ca 2000kr för stolen ... men den e lite skev så man skulle behöva böja den o grejjs .. men den är alltså ingen sportstol...men är komforten bättre med den stolen än med den som är "default" på E46an? ...för det e JOBBIGT om jag åker sthlm-malmö ofta att sitta i den vanliga stolen...får lite ont både i ryggen (saknar ryggstöd, vi svanken där) och för benen...
Ok..det är ju upp till dig så :-)
Men coupéstolar fungerar nog inte i en sedan. Det är ju fällning på stolen och så om det är en coupe´...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
bole
spookshow ..jaa :-) det va iofs bra att veta... så jag lär söka efter en beige sportstol till E46-a i skinn :) lär söka länge men vi får se...finns de ingen bildelsdatabas i tyskland som man kan handla ifrån borde finnas där
Bole: Jag kan bekräfta att en coupe stol inte passar i en sedan.

Det är ingen skillnad på tygstandardstolen och skinnstandardstolen, så du lär få lika ont i ryggen av att sitta på skinn. Tipset är att leta efter en sportstol till sedan/touring.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bole
wendtan bra o veta... för det jag saknar i min bil just nu är ...

a) sportstol
b) multiratt med farthållare

annars gillar bilen massor...tar bort CDV'n idag(förhoppningsvist)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.