|
|
|
|---|---|
| Er termostaten innebygget i vattenpumpen på en M3 -94? | |
|
Nej, termostathuset är skruvat ovanpå vattenpumpen. _______ //Niklas |
|
| Ok! Kan det være nødvendig å bytte termosten eller vattnpumpen dersom motoren har stått løst lenge (uten vann)? | |
|
Det tror jag knappast är nödvändigt, fast om motorn gått långt så kan du ju passa på att byta den ändå i förebyggande syfte när du ändå har motorn lös. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Det är dock inga billiga grejer, termostaten kostar ca 600:- och vattenpumpen ca 2100:- _______ //Niklas |
|
|
Ojdå, då skulle jag skippat att byta, trodde inte den var så dyr, bytte på en 325 e36 tidigare i höstas och den pumpen kostade runt 600:- på bmw, trodde då att en m3 pump kanske kostade ungefär det dubbla, men det var alltså nästan det fyrdubbla. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Billigt jämfört med ras....... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Man behöver ju inte låta tempen skena iväg så den rasar. Vattenpumpen skulle inte jag byta om motorn inte har gått väldigt långt. Däremot kan man ju prova att koka termostaten för att se att den inte kärvar. _______ //Niklas |
|
modano |
byta vattenpump kan vara en billig försäkring.. kör man M-bil så ska man alltid vara på säkra sidan, kan bli dyrt annars... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.