|
|
|
|---|---|
|
Undrar lite över detta med Alpinas däcksdimensioner...främst då på E36. 265 / 17 skulle i princip vara omöjligt på min gamla E36 M3..utan valsning.. Men hur gjorde Alpina med B3/B6 & B8 ? där 265 är standard? Valsades skärmarna på fabrik eller? | |
|
Kan det vara ET:n på fälgarna som gör det möjligt? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Måste nästan vara det... | |
|
Jag har en Alpina B7 Turbo och på den satte jag på 10 x19 och 8.5 x19 med 265/35/19 bak och 235/40/19 fram utan att det tar i någonstans och det finns plats för mer.. provade dock att sätta på dom på min 528 som "ska" vara samma kaross och det kommer inte gå utan mkt våld. |
|
| Ja inåt finns gott om plats. Det som först tar i är väl ljuddämparen beroende på modell, och alpina har väl egna sådana. Jag har 245 på min 320 och ett par cm till skulle inte vara några problem alls. | |
|
265/30/19 går original bak på en m3 med ET över 41 så 265 med 17" borde gå lätt med rätt ET, (38-47). |
|
| min e36 sitter de et 35 suger hårt de.. max bredd är 235 som går på.. men köper man rätt däck så håller de i bra.. då har jag valsat inerskärmen nu vad den heter ;) skräpsamlaren! men åker även på 16" 10,50 däck "m/t"med rätt et ;) går de! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.