|
|
|
|---|---|
|
Har haft trubbel med att mitt centrallås på passagerarsidan sedan jag köpte bilen. Men det började fungera igen efter att jag gjorde en oljesprutning av vagnen. Men nu efter någon månad så har problemet med att passagerar dörren inte vill låsa/låsa upp sig dykt upp igen. Glapp? Men vart? | |
| Vanligt problem på e34. I de allra flesta fall är byte av centrallåsmotorn i dörren lösningen. | |
|
Tack för svaret! Förstått att det är ett vanligt problem men tänkte om det fanns något raggarknep för att få det att fungera (förutom oljesprutning). ;) |
|
|
Har haft samma problem och trodde att det var centrallåsmotorn. Vid demontering av dörrsidan upptäckte jag att det var så enkelt att den lilla armen till själva låsswitchen hade trillat ur sitt fäste. Väldigt pilligt att få dit, du ser inget utan får gå helt på känn. Har du en blind kompis som kan hjälpa till är det ett plus ;) |
|
|
Höger bakdörr på min 540 funkade låset inte alls.Jag rev dörrsidan och hela låsmekanismen.Sen sprayade jag i elektronik- spraj i låsmotorn en chansning alltså.Plockade ihop, funkade inte. Då tänkte jag köpa en ny motor, men efter ca 2 dagar börja den fungera och den fungerar än. |
|
Y! |
Hade liknande bekymmer på vår vä. bakdörr. Jag plockade bort dörrsidan och fick efter mycket lirkande bort centrallåsmotorn. Efter lite pillande kunde jag plocka bort de svarta plastbitarna runt motorn och kunde då konstatera att fettet som ligger kring kugghjulen hade stelnat, tvättade bort allt gammalt fett med elektronikrengöring och fettade in med vanligt kullagerfett (SKF). Sedan provkörde jag motorn innan monteringen. Därefter har den fungerat oklanderligt //Jonn |
|
Har försökt ta bort bakdörrens inredning för att fixa samma problem men går bet. Skruvar ur de två skruvarna, bort med clipsen runt dörren, men det där jvla grejjen mitt i vill bara inte lossna, hur jag än vrider o drar o sliter åt alla jvla håll. Tips? *BAWORAK* |
|
|
Hej Det är 3 skruvar, en bakom askfatet, en bakom handtaget och en i armstödet. sedan skall man dra dörrsidan uppåt. vid montering så tar man loss den svarta plastbiten från dörren och sätter på dörsidan istället så är det bara att trycka dit dörrsidan. Lars |
|
|
Ok, Det var ju verkligen en nyhet som mottages tacksamt. Var i helgoland sitter den där tredje skruven då? Svarta plastbiten??? *BAWORAK* |
|
| Då kan jag låna tråden och fråga en sak. Jag har nu fått glapp i torkararmarna och elhissarna, dom funkar inte alls ibland, sen helt plötsligt funkar dom igen! Och då går det inte låsa upp bilen som vanligt medans hissarna och torkarna inte funkar, kan det vara kabelstammen i bakluckan som tjärvar? Är dom kopplade på samma ström allihop? | |
|
oxe: Kolla huvudsäkringen. SvanteE: Har du fått loss dörrsidan ännu? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw> Nix, har prövat men det går bara inte. Vet fortfarande inte vad det är för svart plastbit som lalaw pratar om och inte heller vilken den tredje skruven skulle vara. Får loss de två skruvarna, samt alla clips runt om, men sitter det som berget. Har haft loss framdörren en gång och det satt iofs lite hårt, men inte så här. Här är det tameigfasen helt tvärkört. Kan slita både utåt, uppåt, innåt men inte ett skvatt händer... *BAWORAK* |
|
|
Hej igen, på den här bilden så finns två skruvar vid 15 och 3 Länk på den här finns det en skruv nr 5 Länk Den "svarta plastbiten" sitter innanför och kommer att är nr på bilden innan. Hälsningar Lars |
|
|
Lite tips: Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.