AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
616

Billig försäkring på 328i alt. 528ia

kjelle81
Vart kan man få billigast försäkring på en 328i alt. 528ia bägge 96:or.

Tacksam för alla svar.
Mikael
kjelle81
SKULLE GÄRNA VILJA VETA VAD "DIAL" ÄR FÖR BOLAG OCH HUR MAN KOMMER I KONTAKT MED DEM..
cu
146
curigan
528iat-00
Hej har försäkrst min bil i dial 528i-97
Kostar 5700kr/år hel+tilläggsförrsäkring.
Priset varierar mycket beroende på ålder
jag är 34.
Nummer har jag inte här men ring nummerupplysning och fråga efter dial.
Gå in på www.dial.se
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Kolla gamla trådar på Dial på sökfunktionen. De hade tydligen ett maxbelopp på 6000 kr gällande viltskador, låter orimligt. Klarar ju knappt ett lyktarrangemang för de pengarna.

Jag ringde runt till åtta bolag, för mig som bor i Malmö och är 29 år var Länsförsäkringar billigast (billigare än Dial).
Hejsan,

gå på www.lansforsakringar.se där finns det en automatisk tjänst för premieberäkning som fungerar även för importbilar (tror jag)

Har LF själv, IF innan...de fick för sig att höja premien 40%...hej då sa jag...:-)

Simon
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
"Lånade" några reg.nr från salubilar på Börsen för att kolla lite premier. Testade både If och Länsförsäkringars webbtjänst på i tur och ordning en 520/-92:a, 525/-91:a, 530/-94:a, 535/-92:a och en 540/-93:a. På samtliga(!) modeller och hos båda bolagen lämnades meddelande av typen;

"På grund av att särskilda regler gäller för detta fordon har vi inte möjlighet att behandla begäran om prisuppgift/köp via internet. Vi ber dig därför ta kontakt med vårt kundcenter."

Den enda modell jag fick fram ett pris på var min gamla 518... Vad är det för speciellt med en 10 år gammal 520!?? Snacka om att man känner sig särbehandlad som BMW-ägare!!

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Pewe: Det har sannolikt att göra med att de alla var importerade, utom din 518.
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Hmm... Fan vet.... Letade upp ytterligare 21 reg.nr från börsen (E34 520, 525, 530, 535, 540). Ingen prisuppgift lämnades på någon av dessa pga "specialregler"... Strunt samma, det är bara att sätta sig att ringa och fråga istället. Tycker (tyvärr) att försäkringskostnaden är en avgörande faktor vid val av modell...

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.