AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
941

tvättning i samband med service

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
På senare tid har jag märkt att man ibland fått bilen tvättad av verkstaden i samband med service och underhåll. Verkar vanligast bland japps-ägare dock.Rätt trevligt tycker jag!
/A
Har jag fått båda gånger jag servat BMWn i sitt hemland, där är det självklart;)

Mvh Stephan
Sigdarve:

Man kan även få bilen tvättad i Sverige(Solna)har/hade den servicen för inte mindre än 1år sen då jag servade min bil där.
Stephan735i:

När jag var i Regensburg(bmw fabriken)så frågade jag om de kunde tvätta min bmw under tiden som jag var på den fabrik visningen men det gick inte.......
Lexus tvättar alltid bilen vid service. De kan även komma och hämta bilen hos dig innan service, och lämna tillbaks den efteråt. De har verkligen förstått vad kundservice innebär! Synd att bilarna är så förbannat tråkiga :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Kalle!
Det där lät nästan som en gammal Rolls-R-skröna. Dvs att RR kommer med helikopter och hjälper dig om du får motorstopp.
/A
starre; Jag servade min i Hamburg respektive Lübeck, frågade inte ens när jag var i Dingolfing utan nöjde mig med att ha snackat mig in på visning tillsammans med medarbetare från USA;) "dom har ingen officiell fabriksvisning i Dingolfing"

BMW Sverige ringde och frågade hur jag upplevde verkstadsbesöket "bytte koppling april-02" föreslog då att dom tvättade bilen vid service i Tyskland och föreslog att dom skulle göra detsamma här som en fin gest vilket dom tydligen började med efter det;)

Mvh Stephan
Sigdarve,

Skillnaden är att detta inte är någon skröna, utan ett faktum. Har du någon av de dyrare modellerna så är denna tjänst gratis. Om du har en IS200 eller liknande kostar det extra.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Kalle; Maybach är värre du får en MB S-klass till låns om den måste bärgas;) Lexus IS 200 tyckte jag var rätt rolig hemsk instrumentering och svag motor gjorde att mitt intresse svalnade, RX300 är inte värd pengarna känns som en Toyota som den också är i hemlandet.

Mvh Stephan
Kalle Hansen:

Vill minnas att bmw har en motor där man får liknande service....just det MclarenFI
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
starre:
Va!? Tvättar man bilen vid varje depå-stopp under ett F1-lopp:-)?
/A
Sigdarev:

har du missat att de putsar och tar bort skräp på F1 bilen när den glider in i depån:))
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
AHAAA! Depå-stoppen är alltså till för att tvätta bilen!?
/A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.