|
|
|
|---|---|
|
I en tidigare tråd Länk beskrev jag ett fel på min bil, detta felet har nu ändrat karaktär därför denna nya tråd. Min luftmängdsmätare gick sönder vilket fick till följd att bilen inte startade. Denna har jag nu lagat och med största säkerhet fått tät. Bilen går att starta och köra med (går nu rent och fint) men jag måste gasa lite hela tiden vid stillastående eftersom varvet endast ligger på 200 rpm. Motorn är mycket nära att lägga av men klarar sig förvånansvärt länge på låga varv. Har detta med lmm att göra eller kan det vara något annat? När jag drar ur kontakten på lmm startar inte bilen alls så den verkar fungera. Något annat som jag upptäckte när jag hade lmm av det var att det fanns en liten vätskeansamling (vatten blandat med sot?) i gummibälgen bakom lmm. Detta torkade jag ur och sedan körde jag en runda. Till en början gick bilen kasst men efter ett tag verkade det som den torkade upp riktigt och nu går den bra igen. Dock kvarstår problemet med tomgången. Var kan vattnet komma ifrån, är det kondens eller är det något som läcker ut från motorn? Vad är det för fel på tomgången? Hjälp mottages tacksamt! /Martin Länk | |
|
Ingen som vet? /Martin Länk |
|
|
Hm om du lyfter oljestickan när motorn går blir det nån skillnad? jag skulle tro att du inte fått locket tätt på LMM.Kolla med stickan först. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.