AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
654

hjälp med färgval

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
tjena
tänkte beställa en 325:a ci till våren men har ett angenämt problem
nämligen färgvalet nu när man har chansen att välja var det inte
så lätt . Tycker att silver är lite vanlig men bra mot smuts svart
är väl ett evigt putsande på är lite inne på imolaröd men då krävs väl sportpaket tror jag. nån som har erfarenheter av en snygg färg
Alpinvit eller Orientblå.

Om du ska ha metallic så hade jag dock valt att slanta upp 23 000:- och få välja fritt från BMW Individual. Då hade det blivit Mora Metallic!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Skulle nog bli orientblå, men den är ju mörk den med, så det blir säkert lite putsande där med tyvärr...
Alpinvit på e46 är underbart läckert!
Orientblå är väldigt nära min dunkelblå som du kan kika på i länken nedan. En mörkare kulör skall dock undvikas om du ogillar att tvätta/putsa.
Acey kör röd E46 m-sport, kika på hans bilder samt rådfråga honom om hur lätt/svårskött den är.

Silver är i min smak något för vanligt, men väldigt lättskött och snyggt. Tacksammare färg finns nästan inte.

Hade jag specat en ny E46 idag så hade den utan tvekan blivit solidsvart. Men så är jag också putsglad o de grövre :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Korak:

Jag kan oxså rekomendera solidsvart har nämligen haft en solidsvart E46 och visst den blir skitig men när den är ren så är det så vacker:))

Se min profil så har du bilder på skönheten
Mycket mycket enkelt val Estorilblått! eller snarare inget val alls färgen är helt underbar! varför ens fundera på någon annan? kan beställas antingen som Individual eller med Clubsport-paket Länk 2002:a på bilden.

Mvh Stephan
Varför inte en mörkgrå metallic? Om du ska byta bil inom 2-3 år kan det vara skoj att ha en annan färg, men om du tänker behålla bilen i nästintill tid och evighet finns det bara två färger att välja på och de är silver och svart. Vanliga eller inte, de är de snyggaste färgerna som håller i längden, tycker jag.
Velvetblau metallic....

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

M3 scl-grå om man nu kan få det på en 325.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
silvermetallic är nog det smartaste valet, snyggt och lättskött. Bra färg som håller i längden.

/Martin
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Färgen Orientblå har vi beställt på vår 325a. Mycket läcker färg som varmt rekomenderas. En granne längre upp på gatan har en 330ci i just den färgen som jag brukar sköta om. Underbar färg!!!, när den är ren, men ganska repkänslig, tyvärr.
Så som tidigare sagt inget om man inte gillar att putsa/tvätta.

Vad har du tänkt dig för utrustning i övrigt?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
ja nu är ja ju mycket klokare hehe men kul att
få höra lite olika åsikter talesättet verkar stämma att
smaken är som b....

komfortpaket + lifestyle + ett armstöd fram hade
jag tänkt från början fick ett pris på 315k. Men man är ju inte sämre än man kan ändra sig. Vill ha e-46 itället för nya e-90
tycker e-46 ser mer bmw aktig ut. Dessutom får man vänta ett år till på cupén.

mvh korak
Skulle jag stå i begrepp att beställa en ny E46 coupé skulle det tämligen tveklöst bli en Japanröd. En i mina ögon underbart snygg färg, klockren på 3-serien. Sportigt, elegant och lite kralligt.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.