AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730

skumt fel

WG
155
WGiant
535 -92
Ibland när jag svänger vänster så sätter varningblinkersen igång.. utan att jag rör nåt annat än ratten.
Detta händer bara 1 gång av ca 20 vänster svängar
Nån som har aning om vad det kan bero på?

Bilen: Länk
WG
155
WGiant
535 -92
inte nån?
brattwurst
Kanske ägaren innan dig som lekt verkmästare på el ? Det kopplas rätt så friskt hemma i garagena, Säkringar ersätts med ståltråd osv. (Sista advent snart;-))
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
kanske är ån glappkontkt!

Alpina Power!
E3
1.828
E36
USA bilar
Händer det bara vid svängar? Du kan återställa genom ett lätt tryck på knappen?
Är det bara varningsblinkers som startar? Faller Clås ur? Tänds innerbelysningen?

Min tanke är att det är krockmodulen som spökar, då startar varningsblink, innerbel. tänds, C-låset öppnar eventuellt låsta dörra, och det innebär att du måste låsa och låsa upp en gång med nyckel innan det funkar igen, på vissa modeller stängs radion av också, samt på de nyaste sänds tydligen larm till ADAC som via GPS larmar räddning...

Men.. testa att koppla ur kontakten under knappen, funkar det bättre då så har du nog felet i knappen
WG
155
WGiant
535 -92
"Händer det bara vid svängar? Du kan återställa genom ett lätt tryck på knappen?
Är det bara varningsblinkers som startar? Faller Clås ur? Tänds innerbelysningen?"

Japp endast i vänster svängar och det är bara varningsblinkersen som går igång ingen innerbelysningen eller clås.
Så fort jag rattar ur svängen så slutar det blinka..
Men ska testa koppla ur kontakten så får vi se!

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.