AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.099

325ix på blixthalka

Mi
78
Mix
325ix -88
540iT -94
I söndags regnade det hela dagen. När jag for hem från min sommarstuga 18,30 på kvällen hade grusbilen inte varit ute ännu. Jag kände att det ville småsläppa mest hela tiden så jag stannade och gick ut på vägen. Det var omöjligt att ta sig runt bilen utan att hålla i sig pga av halkan. Satte mig i bilen och körde två mil på denna väg. Hastigheten var ca 30 km/h. Det var lite spännande att köra uppför "Himlabacken", ännu mera spännande att köra ner på andra sidan berget. Det gick inte att bromsa, då släppte det direkt. ABS hade noll betydelse. Man fick motorbromsa sig nerför backarna tills det släppte, då fick man möta med gasen. När det släpper med 4wd då släpper det plötsligt och rejält och överallt. Tog mig trots detta ner till Matfors och nådde saltad asfaltväg och kunde köra vidare med lägre puls.

Det stod en del bilar efter grusvägen som folk hade lämnat och gått i stället. Man fick gå i diket. Tack vare fyrhjulsdriften kunde jag vid behov lägga högra hjulen i dikeskanten och få lite grepp.
Konstruktionen på BMW:s gamla 4wd gör att den alltid drar på 3 hjul. Dom flesta andra drar på två, ett fram ett bak.

Den här bilen kommer nog aldrig att lämn min ägo.
Bättre än så här går det nog inte att få det.

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Håller med dig.. skit bra bil!!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Alltid lika kul när man lätt och ledigt puttrar upp för hala branta backar... Och att man får förvånade blickar från folk som inte kommer upp sen. Detta trots ihärdiga försök med att ta sats och kärringen som står och puttar där bak...
Kan inte låta bli att skratta när man åker förbi ett sådant ekipage i vägkanten!!!

Tyvärr ingen vinteråka för min iX i år!! (Avställ pga stuider på bortaplan)

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Så man blir alltså tvungen att köpa en iX som vinterbil ändå alltså ;)

Bilen: Länk
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
alla gånger.. fy faan vad det går på ställ... det gäller att hänga med (vart nra ett par gånger, men sånt är väll standard?)

2 = 2
2²= 4?
/IX
be
29
bemer ix

323i-79 ombygnation pågår.
Bmw:s 4wd är fan de roligaste jag har haft..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.