AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.536

Tillfälle att köra Ferrari F430 på Mantorp!

misc100
Hej allesammans!
Fick erbjudande häromveckan att köra nya Ferrari F430 på Mantorp! Då ingår "banraceutbildning", proffsinstruktör som sitter med dig i bilen, och redigerad video av min framfart på banan. Naturligtvis missar man inte ett sådant tillfälle så jag tackade ja direkt. Inte många som kan säga att de kört en F430 till max på en bana :)

Om ni är intresserad så kan ni höra efter om det finns några platser kvar på Länk

Har någon av er anmält er till detta?

Det är inte förrän i maj så jag har massor av tid av memorera banan och taktik samt förhoppningsvis hinna köra banan ett par gånger i en kompis Radical (bor i Linköping så inte så långt dit).

Kan knappt vänta, det är värre än ett barn som väntar på julafton...

Provsmak av ljudet:
Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Vad kostar jippot?

/bfg
misc100:

Kan vem som helst anmäla sig eller krävs det några speciella krav för att köra 360M?

Och till stora frågan vad kostar det????
Det fanns 1 plats kvar igår för 360 M, f430 var fullbokat. Det kostar 4300:- inklusive lunch =)
misc100
Inga särskilda krav som nämndes för mig. Dock skall du kunna betala 25 000kr i självrisk skulle du vålla skada till bilen pga att du inte följt instruktioner/order/banregler.

För F430 kostar det 5500 inkl moms.

Jag har morgonpasset. Sugmotorer presterar extra bra då :)
misc100:

Länken fungera inte är det slut på platser?
misc100
Kanske, redan slutet på första dagen evenmanget utlystes så var 90% av platserna tagna. Skriv ett privat epost till mig så kan jag skicka kontaktinfo till personen som samordnar evenmanget så kan du höra direkt med honom.
V12 LeMans
Hehe , var inom Autoropa i Arlöv (Ferrari/Maserati-återförsäljaren i Sverige) i lördags (de hade vip-visning av 430an i fredags) .

Drygt ett års väntetid på F430 , enl. försäljaren .

real beauty , men F360 CS som står i hallen är ju rejsigare , kolfiberinredning och stripad a la M3 CSL .

ha det så trevligt på Mantorp , ;-) .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.