|
|
|
|---|---|
| Hej det går två rör från mitt grenrör till luftburken, vad är det för rör, å kan man ta bort dom isåfall hur,, Kanske dum fråga men är helt lost på dom// Kalle, | |
|
Nu vet jag inte exakt vilka rör du pratar om men det låter som förvärmning av insugningsluften. Vid en kallstart vill man ha in varm luft i motorn för att motorn skall bli varm så fort som möjligt samt att bensinen blandar sig bättre med luften om luften är varm. När motorn blir varm gäller det omvända, särskilt på turbobilar. Du skall inte ta bort dom rören. Det ökar slitaget på motorn samt att motorn misshandlar naturen i onödan. E |
|
| men hur gör jag om jag ska ha öppet luftfilter,+ ska turbokonventera,,, | |
|
Är nog EGR rören du syftar på . Dom är till för avgasrening ! jag har kört utan på flera bilar, när man har haft öppet filter ! |
|
| ok, hur gorde du då, moste man plugga dom eller,, | |
|
Fel av alla! Det är pulsair-systemet för avgasrening: Länk Dvs friskluft som tillförs i grenröret, för att öka förbränningen. Monterades bara på bilar till Sverige och Schweiz. Sök, så hittar du mer info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| aa just dom,, men kan man plugga dom nån här som vet,, Tack för hjälpen erik,,, | |
|
##%#&*Förbannade miljödrulle#$!^!&^! Tänker bara på att ha kul, va!!! Men tänk på miljön! Alla sälar, måsar och björnar då???? !@$!%^ Och träden i skogen, och de små svamparna... Och alla sniglar, maskar, åkersorkar, nyckelpigor, myggor, blodiglar mm mm mm! $#^$%& Älgarna också!! Fast dem kör du väl över med berått mod kan jag tänka? Mördare! Mördare!!!! %#^##^^%$ Skämt åsido... Ja, du kan ta bort dem. Är rätt tveksam över hurvida de hjälper till med att skapa mindre utsläpp. Annars ska man vara försiktig med miljön. Förstår tex. inte hur folk som kör med kat bortplockad tänker... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| ok tack,, kan jag bara plugga dom, eller,,,, | |
|
Plugga i bägge ändar. Ska du inte byta grenrör om du ska ha turbo? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| va då båda ändar,, nja ska ha addapterrör (budget bygge):) | |
|
Svetsa/plugga igen de i grenröret. Plugga luftburken. = bägge ändar. Fast du ska kanske ta bort den helt? (luftburken) "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Svetsa grenröret är nog inget att rekomendera då du skulle använda det befintliga grenröret eller?, blir lite svårt sen när besiktningen kommer isåfall. De 2 rören som sitter på grenröret delas väll upp till en slang med hjälp av en y-kopling?, gör det på min iallafall. Plugga isåfall igen det hålet men en bult eller liknande o lägg undan slangen sen i motorrummet. Då kommer inte pulsair-klockorna att fungera sen. |
|
|
Kontrolleras fortfarande funktionen på dem kan du ju glömma allt jag skrivit... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| aa ok ja de e samma på min, y-kopling,, tackar för hjälpen, | |
|
Jag har ångrat mig! Tror inte pulsairen behövs för besiktningen överhuvudtaget. Jag rekommenderar att du plockar bort allt. Klockor och hela skiten. Luftinjektorerna hindrar ju flödet litegrann genom grenröret! Så ska du trimma kan det ju vara lämpligt att ta bort dem, alternativt skaffa ett grenrör utran pulsair. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| ok tack,, en annan fråga, nån som vet vad det är som sitter efter bensin pumpen på min e30-87, såg ut å va nån typ av vakum grej, alltså från pumpen går en slang in i den här å sen ut,, kanske såå dum fråga, men den hadde burgat läcka så det vart panik å nu satte jag dit ett vanligt filter för å kunna åka,, funkar, men vill veta vad de är,,,, | |
|
Svar till Grov4 Hade samma fel jag med... att lilla "klockan" läckte så jag hörde med en på en bmw verkstad och det vara bara att ta bort den... och den är borta nu... ingen som helst skillnad... |
|
| ok den som satt under vid pumpen, hmm jag har ett vanligt filter där nu, så de är ok å köra utan,, | |
| de är metriska gängor så de går dra i 6 stora skruvar och såga av alt. köpa gängstång och dra i 6 bitar, | |
| till AddeK,,, vart menar du,,, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.