|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jim Profit: Vilka av dem? Maila mig ett bud. / Joakim Länk |
|
|
Ett annat skäl till att jag vill sälja bilen är att någon serviceverkstad gjort ett halvtaskigt lackjobb på bakluckan, Tittar man noga så ser man några små rinningar & det stör jag mig som fan på i övrigt så är lacken i mint condition...förutom dom oundvikliga stenskotten givetvis =) Ringde en BMW handlare idag och frågade vad jag borde få för bilen och han sa runt 200k utan problem. Är det så att 330Ci modellerna är dyrare än vanliga 330i ? |
|
|
Ja, coupe betingar rent generellt ett högre värde än motsvarande sedan. mellan tummen och pekfingret rör det sig om ca 20 kkr. De måste väl dock bli billigare att lackera om bagagen/huven än byta bil? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ufo: Om du säljer 44orna till Jim blir jag ond på dig :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
tackar för svaret Wendtan :) nja, för mig får det gärna kosta mer då jag ALLTID haft dåliga erfarenheter när det gäller omlackeringar, fast det kanske helt & hållet beror på mig själv...lite för kräsen =) Men vad är det egentligen för skillnad mellan en 330Ci och en 330i ? |
|
|
Ci har 2 dörrar medans i har 4. Lite kortfattat ;) |
|
|
W: hehe...nej, det var ACS-fälgarna han var intresserad av..han får återkomma. Rottweiler: skillnaden är ju att "ci" är coupe-modellen, dvs 2-dörrars, och "i" är sedan-modellen, dvs 4-dörrars / Joakim Länk |
|
|
Rackarns...acey hann före... :) / Joakim Länk |
|
|
Rottweiler: Du har inte träffat på rätt lackerare hör jag. Egentligen är bilarna från fabrik inte särkilt bra lackerade i jämförelse med ett seriöst handarbete som utförs av en fackman med yrkesstoltheten kvar. Iregel tar däremot dessa lackerare betalt därefter, vilket jag personligen inte tycker gör så mycket. Man vet att om de mot all förmodan skulle vara någon ytterst liten miss så görs arbetet om kostnadsfritt utan knussel. De är egenligen väldigt lite som sedan och coupe har gemensamt. De delar inga karossdelar osv. Exteriört tror jag bara att de är emblemen som har samma artikelnummer. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nypriset mellan Coupe och sedan skiljer sig även det markant. En basutr 330 ci kostar: 382 000 kr medans en sedan kostar: 355 000 kr Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan Är det verkligen så att en coupé blir mer lättsåld med tyg än skinn.......? Du har säkert rätt men jag har aldrig sett nån här som inte har påpekat att bristen på skinn alltid påverkar priset negativt oavsett modell. Personligen skulle jag aldrig köpa en coupé utan skinn eftersom dom blir så mycket fräschare med. sw |
|
| Wadstedt79: En coupe blir inte mer lättsåld med tyg, jag tror att Wendtan menar att bilen blir mer lättsåld med sportstolar än utan. | |
|
Ok..... Missförstod nog då....... Sorry. sw |
|
|
Ja precis, Acey har helt rätt. Ledsen om jag var otydlig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.