|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sälja min 330Ci och köpa en nyare 330i, typ årsmodell 2003 eller liknande. Dels för att jag inte vill ha Coupe längre, familjen växer om man säger så :) Mina frågor 1. Vad bör jag få ut för min 330ci ? Årsm - 2001 Mil - 5800 Komfortpkt, Xenon, 17" (ej läder) Topazblå met Sv såld Fullservad Mycket fint skick 2. Vart är det bästa stället att sälja bilen ? bör man byta in den mot en 330i hos BMW vid tillfälle ? Tacksam för svar! | |
|
Min gissning hamnar runt 210-220 kkr. Om jag tolkar det rätt så har bilen bara komfortpaket? Bra annonsforum är denna sitens bmw säljes samt Blocket. Att byta in den på Bmw är givetvis smidigast, men också kostsammast. Min prisangivelse ovan är att se som en riktlinje, och det är självklart upp til dig vilket pris du sätter på din egen bil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
...second thought. Är inte 330 -03:orna strulbilar ? Man kanske ska vara glad att man har en ypperligt väl fungerande 330ci ändå... |
|
|
Tack Wendtan =) Komfortpaketet innehåller väl mycket av följande men här är lite mer detaljer rörande utrustningen på bilen : ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, CD-stereo, Elhissar , Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, Multifunktionsratt, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Sportstolar, Stereo, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare. (5vxl) |
|
|
Bilen har alltså sportstolar i tyg? De är ganska ovanligt, men helt okej enligt mig. Det kommer göra bilen mer lättsåld. Komfortpaketet innehåller: Multifunktion för ratt, Larm, Regnsensor, Xenonljus, Klimatautomatik, CD-spelare, Radio BMW Business Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
735 |
Kan inte 3-seriens std utrustning utantill men d mesta av ovan e standard, förrutom sportstolar och Xenon... För övrigt tror ja på wendtans pris minus 10 kanske, inte helt lätt att bli av med en BMW nu, framförallt inte över 200 papp.. Många saknar nog schinn och navi... |
735 |
Wendtan före... |
| wendtan: japp, dom är i tyg. Fick för mig att det var vanligt. Dem A4 Quattros jag ägt innan hade alltid sportstolar i tyg ( i ProSport paketet) | |
|
Någonstnas runt 200-210.000 tror jag på i slutpris. |
|
| Jag tror på någonting runt 200k. Frågan är hur mycket loss vi talar om man försöker lämna den i inbyte hos bmw. | |
|
Nej det är högst ovanligt! Jag har sett det i 2 bilar av kanske 50-60 jag kikat på. Inbyte hos Bmw på en lätt beg bil i hallen skulle jag tro 180-185. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ser att du också har "dunkelblau" på din wendtan.. då är vi två :) ganska ovanlig färg faktiskt, har inte sett någon annan m3 med sådan.. | |
|
Inte alltid en dålig affär, en vän köpte en peugeot 406 coupé häromdagen, lämnade sin 206 GTI i inbyte. Köpes bilen var inte överprissatt och han fick i inbyte samma som en privataffär skulle givit. Rätt ok värdeminskning, 30000 på 1,7år och 3500mil, under 10:an milen på en ny bil. Auktoriserad handlare. /Christofer |
|
|
Känns tryggare att anlita en handlare, man får väl 3-månaders garanti även hos BMW ? Jag fick det av Audi Sthlm och fick centrallåsen på passagerar & förardörren utbytta på garantin..mycket smidigt. |
|
|
vad jag menar är att det kostar inget att fråga vad byteskostnaden skulle bli. Det är ju värt en del att slippa försöka sälja, att få lite garantier samt all oro innan man fått sålt. /Christofer |
|
|
Hubbe325: instämmer, det är värt att lämna inbyte & ta förlusten än att slippa sälja själv. |
|
|
KAN vara värt, en del handlare vill tjänar storkovan både på den bil du köper och den du lämnar in och ger löjliga priser i inbyte, dessa kan man alltid höja med 15-20 tusen och sälja på ett par dagar. men alla är inte så. /Christofer |
|
|
Nu måste jag ju bara haka på och fråga alla er om MIN bil... 330ci-01 Titansilver 6300 mil Klima-automatik Multifunktionsratt Sportstolar, halvläder svart/antracit Borstad aluminium-inredning Alu-pedaler, -knopp och -handbromshandtag. Sportchassi ASC+T BMW Business stereo CD-växlare, 6 skivor Xenonljus Regnsensor Vita blinkers runt om Shadowline högglans Gummi- och velourmattor + gummimatta i bagaget M3-backspeglar M-paket II + M-läpp på bakluckan Sommardäck 225/40 och 255/35 Dunlop Sportmaxx (rullat ca 650 mil) AC Schnitzer-fälgar, 18 tum Vinterdäck 205/50 på alufälg Stjärneker 44, 17 tum Mr Cap-behandlad årligen (3 gg) Aldrig maskintvättad Importerad...en ägare i Tyskland och jag är första ägaren här Låt höra... / Joakim Länk |
|
|
Ufo: Jag tycker du ligger rätt i pris. Är intresset svalt? De kan vara bilens bakgrund som skrämmer köpare i den prisklassen. Svensksålt är ett mantra som blivit värre och värre de senaste året. Jag påstår givetvis inte att din bil har skum historik, men det tror jag du förstår. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
W: jo, tyvärr tror jag också att "bakgrunden" ställer till det...ngt svalt kan man väl kalla intresset... ...och självklart förstår jag vad du menar... :) / Joakim Länk |
|
|
ufo>> Du är inte intresserad av att sälja Dina fälgar separat? // Jim Profit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.