AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
942

Reverse RDS -> Business RDS

Står i tagen att försöka byta från min Reverse RDS till en nyinskaffad Business RDS och har då stött på lite problem. Business-spelaren är ett par år nyare (kommer mig veterligen från en 3-serie, ska installeras i en e34) och jag lyckas inte skjuta den ända in. Den sista centimetern tar det tvärt stopp och inget jag gör får den att flytta sig ända in. I Reverse spelaren var det hakar som man lossade mha p smala pinnar på varje sida. På business spelaren ser det annorlunda ut, där ska en insexnyckel på varje sida få spelaren på plats. Någon som kanske gjort detta innan eller vet vad jag gör fel? I öppningen finns det, en centimeter in eller så, en plåtram som sträcker sig ytterligare 5-10 cm in i hålet. Måste denna plåtram kanske bytas? Har försökt att skruva in den då det ser ut som att det är tänkt att man ska göra det (finns fördjupningar i plåtramen som verkar vara gjorda för hakarna insexskruvarna påverkar), men det fungerar inte heller. Minst sagt frustrerande att köra fast på något så trivialt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.