|
|
|
|---|---|
|
Sett mkt diskussioner på forumet om detta men måste få råd. Har vinterdäck m Michelin Ivalo 205/16 till min E39 m std chassie och tycker att det blivit en "traktor".Dubbdäck iof och tvärsäker i vinterväglag men det är usla vägegenskaper på min annars så fina 525.Vad ska man ha för däck/dim för att ha bästa kompromiss vinter/ bra egenskaper,Synpunkter fr ngn med många säsonger och däck bakom sig. / Mr Beemer | |
|
sorry,15" är det naturligtvis med asful profil på org alu fälg / Mr Beemer |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kompromisser är aldrig bra, du har förmodligen det bästa alternativet som det är för vinterbruk. Har GY 400 ultra de är rätt breda i mönstret samt rätt så låga trots 65 profil hyfsat stadiga och komfortabla, vinter är vinter så man får väl anpassa körstilen efter förhållandet trots "gubbhjulen" Desto roligare att sätta på sommarhjulen till våren och känna den skillnaden istället. MVH Hasso |
|
Ja man får väl stå ut till våren... Jag stod i valet & kvalet mellan M & std chassie men valde det sistnämnda pga av dålig vägkvalitet i Norrland... Kan det hända ngt positivt med 17" och rejäla sulor eller känns bilen forfarande "för mjuk" trots detta? / Mr Beemer |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det var nog förståndigt att välja std-chassie i ditt fall. Har ibland problem med trottoarkanterna trots att skillnaden bara ska vara ca 20 mm det blir en del smyga över.Det blir säkert en viss skillnad med 17" men det kan nån annan svara bättre på. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.