|
|
|
|---|---|
|
hej Detta har hänt några gånger nu på min 318i -92. Efter att ha avställt bilen och låtit den stå i garaget i ca 2 veckor nu..så var jag där och ville köra den lite imorse. När jag skulle köra ut den så kändes det som att något höll i högra bak hjulet. Det stod fast och ville inte rulla. Efter att jag körde lite framåt och tryckte lite på mer gas på släppte det, då kunde jag köra ut (bakåt). Något är fel? Något som ska smörjas? MVH | |
|
kanske dina bromsar som har rostat fast... åtgärdas enklast genom att man bromsar riktigt hårt ett antal gånger.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Ok..inget allvarligt eller? Så att mitt på motorvägen kommer den tvärbromsa och så? :) Håller med...4 cylinder är för lite ..hehe |
|
|
Alltså klossarna rostar fast i skivorna... när du kör så lossar det.. men det finns fortfarande lite rost på ytorna... när du bromsar hårt ett antal gånger så "slipar" du rent ytorna och då ska det inte vara några problem. Bilen kommer inte att bromsa förrän du gör det ;-) det är ett ganska vanligt fel inget att oroa sig för.. gör ett antal hårda inbromsningar, kvarstår problemet så är det något annat som felar! 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| ok..tackar så mycket för svaret:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.