|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 523 -98 med TV Navi. Skärmen slocknar litd då och då, men den tänds igen på några sekunder. Om jag drar ur sladden till radiodelen i skuffen så fungerar den felfritt, men utan ljud. Vad kan det vara för fel? är det någon som har haft ett liknande problem? | |
|
Låter som glapp kontakt. Prova och dra ur alla kontakter i skuffen till samtliga system. Gör dem rena från oxid, använd gärna något bra kontakt rengörninsspray typ titta så alla stift i samtliga kontakter sitter bra, och inte är för stora, dem har en tendes att töjas ut med åren, se även så ingen kabel är skaddar eller ligger med belastning. Så kan det ordna sig. Är du ännu flitigare så öppnar du radio modulen och blåser bort eventuell damm på kretskorten och tittar på lödningarna ser du en kass lödning så löder du om den. Det är ganska stor teknologi så man fixar det bra med en hemma löd kolv. Lycka till. Mvh Kristian |
|
|
Tack! men jag har provat allt du skrivit och det hjälpte inte, inga lödningar ser risiga ut, men det kan ju vara en spricka som inte syns, man kanske kan värmpå alla lödningar, med risk att bränna sönder kortet, antagligen får jag köpa en ny radiomodul, men dom är ju inte gratis och dom värkar vara svåta att få tag på begagnade. Mvh // Fredrik |
|
|
Hej jag tro inte att de är din radio del, prova en lång tids test koppla bort den för ett par dagar, jag tro att du har glap i skärmen good luck Noah Brown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.