|
|
|
|---|---|
| Trots att jag dammsugit forumet efter motsvarigheten till mitt problem har jag inte hittat något. Problemet tycks tangera SI-batterier, lödningar etc. Men - symptomen stämmer inte helt. Problemet: Ibland, främst vid morgonens kallstart, vilar hastighetsmätaren trött vid 0km/h. Vid lite inspirerad acceleration kan den väckas till liv med ca 15-25km/h intervaller - den går dock ej ner. Efter några kilometer (och kupen börjar bli varm) fungerar den som den ska. Eller - efter tio mil, vid hastighetssänkning till 60km/h med påföljande hastighetsökning glömde hastighetsmätaren bort vad den är anställd som. Farten stannade vid 60km/h en lång stund. När jag sedan parkerade, och stängde av tändningen, visade den 20km/h. Efter ytterligare en stund låg den på noll och jobbade på utan fel i 20 mil. På en gammal bil får man ju tåla lite skavanker, men det kan ju faktiskt vara av intresse avv inte köra i 60 på 50 väg, eller 40 på 30... Ja, ni fattar. Bilen är en 316i 1993, ej varvräknare. Övriga (det är inte många kvar förvisso) instrument fungerar som de ska. Tror jag - än så länge. :) | |
brattwurst |
Tror att det finns en gömd givare till h-mätaren, ev, sitter den i klumpen...kontakten kan ev, glappa. |
| Men... inte ska väl det generera att mätaren stannar kvar när man saktar in? | |
svintoleffe |
Det är nog si batterierna sokm börjar att bli dåliga, då kan man få såna fel. Eller så är det något som ergat lite i kretskortet. Ellerså har stiften börjat att glappa, inne i mätarhuset. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.