|
|
|
|---|---|
Ollis |
Måste byta bakre stötdämparna på min 325 TDS pga av att dom frusit sönder, och nu såg jag att Europadelar hade JR väghållningssatser på sin fynd sida för 3000:- vilket onekligen är ett bra pris för 4 dämpare och fjädar! Så nu undrar jag om det är någon som provat dom och vet om det är något som fungerar eller? Kör 8000 mil per år så funktion är viktigt. |
|
4st dämpare+fjädar för 3000kr låter för billigt, jag skulle inte våga satsa på en sån sats, en väghållningssats brukar kosta från 6000kr(4st dämpare+ fjädrar) och uppåt. Mvh Micke t |
|
|
Hej. Jovisst är det billigt. Men som sagt det är från FYND-sidan du hittat dessa priser. Ska det vara fynd, så ska det vara billigt. Och ordinariepris ligger i nivå som andra dämpare, så det borde inte vara några dåliga dämpare iaf. Har för mig att bildelsimporten också hade bra pris på dämpare & fjädrar innan jul. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej igen. Hittade detta på deras hemsida: --- JR fjädersänksatser håller en hög kvalité, till ett rimligt pris. JR fjädersänksatser innehar 5 års garanti. JR är certifierad enligt ISO9001. Detta lägger grunden till produkter med hög kvalité. -- Låter ganska bra iaf.. :P /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hm, intressant. Jag gick in på deras sida och kollade också, det verkar ju som ett väldigt bra pris!(ord.pris ca 5400kr) det jag är lite fundersam över är sänkningen, det står bara 35mm, menar dom att satsen sänker bilen 35mm fram och 35mm bak?, i sånt fall verkar det ju lite korkat, man vill ju oftast sänka bilen mer fram än bak, typ 40(fram)/20(bak)mm, det är ju mycket mer luft i hjulhusen fram än bak så bilen lär ju få ett lite konstigt stuk om man sänker lika mycket fram som bak;). Mvh Micke t |
|
Ollis |
Är lycklig ägare till en rondell så fjädrarna justeras på några sekunder om dom inte sänker mer fram, så jag tror att jag ska ta och skicka efter den där satsen jag! |
| Kapa inte fjädrarna! Att kapa fjädrarna är en metod som inte ens anstår en Amazon. Dina fjädrar är progressiva vilket leder till att du förstör dess funktion om du kapa dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.