|
|
|
|---|---|
|
Fråga lyder alltså, hur påverkas en dieselmotor om man köper en så kallad "effektbox"? Sjunker verkligen bränsleförbrukningen? Påverkas bilens "data" negativt så inga garantier osv gäller? Förmodar att det märks att bilen fått en extra "knuff", men hur stor är denna "knuff"? Jag vill helst ha svar från någon som kört Bmw´s dieslar med trim. Mvh/ Oskar | |
|
Kan prata för 2.5-liters VAG-TDI:n: Insatsluftfilter sänkte förbrukningen med 5-6cl. KCR-box höjde det till detsamma (+5-6cl = 0,67 l/mil), men en extra hästspark blev det! =) |
|
|
vet inte hur det är med KCR boxarna men jag kör med ett chipp och jag tycker den tar lite mindre tog mig ner till sthlm på en tank (80l) från luleå men då var den snus torr Joakim E |
|
|
Då känns det rätt meningslöst att trimma p.g.a sänkt förbrukning iallfall. Ingen med typ x5 diesel som kör Kcr? |
|
B.U.F.F. |
Kör X5 med KCR box. Har inte märkt någon skillnad i förbrukning... Bilen är klart piggare nu med KCR box men det blir ingen aha upplevelse men bilen är knappast en racer heller. Är väl lite tveksam om det är värt pengarna.... |
|
Tack! Då kan man lika bra åka orginal och lägga pengarna på något roligare... |
|
|
Osk@r Klokt val! Extra pulver provocerar ju ändå bara till mer pulver i gasfoten = högre bränsleförbrukning. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.