|
|
|
|---|---|
|
Gjorde ett litet program som kan vara användbart när man vill överslagsberäkna maxeffekt och spridarkapacitet. hade ändå formlerna framme + lite tid över :) ligger på min sida: Länk Det räknar nu med AFR 12 vid fulleffekt, skall sätta in det som en variabel också senare när jag får tid någon gång. //Thörn "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 | |
|
Har du inte åkt än?? |
|
|
Är den inte lite optimistisk din lilla räknegrunka?? 1028hk fick jag ut?? 3l, 2bar, 12afr, 8000rpm |
|
|
nix jag drar den 18e nu. hmm jag fick 837hk med dem params du kanske kollade på spridarkapacitet.? Det är svårt att veta alla parametrar typ fyllnadsgrad/verkningsgrad på motorn med. Men den stämmer till 100% :) Datorn har aldrig fel :D *hehe |
|
|
länken skall eg vara Länk har man popupblocker så e det inte bra, det används flitigt.. //Thörn |
|
|
Vi får se om datorn har fel... 3l 2.0bar 8000rpm 12 afr duty 95% 754kw / 1026hp 1999000nm (0-100=1 sec) |
|
|
*hehe du är och petar på Stochirometric AFR (SAFR) den skall stå på 14,7 om man inte kör på etanol eller annat bränsle med annan SAFR. AFR som sedan beräknar är satt till 12 i koden, men jag skall lägga in det som variabel senare med när jag orkar. Men inte nu på ett tag för jag ligger sjuk :( Tjabba//Thörn "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" Länk |
|
|
Nu när man låter bli å pilla på SAFR så verkar den stämma riktigt bra... snyggt gjort! Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.