|
|
|
|---|---|
Wiman |
Hej ! Som sagt jag har nu under en tid haft problem med min M3-95 cab , avgasvärdena har varit för höga på besiktningen. Bilen går bra men höga värde har bytat lambda,kattar,stift,olja,luftfilter ja detta har kostat en del. Har talat med en del kunniga inom området och kommit fram till att lämna den till TS-Motor för Unichipp,dem ser till att alla värde ligger bra plus att jag får ett trim. Skulle detta visa sig att detta ej hjälper så får jag gå vidare men kostnaden blir bara 800:- om det ej skulle fungera och 5 600:- om de lyckas vilket dem tror. Dem har fått in många bilar med detta problem och löst det. Håll tummarna för mig på fredag......... |
Wiman |
Ingen som vill snacka om detta , jag trodde detta var ett stort problem bland BMW ägarna. |
|
Bilen ska gå igenom utan problem om den är "orörd" och endast består av original eller likvärdiga delar i avgasreningen. Gör den inte det så är något knas och jag tycker personligen inte att du ska avhjälpa detta med Unichip. /Anton |
|
Wiman |
Ja men den är ju inte original, den är chippad i Tyskland och jag vet inte vad det är för ett chipp som sitter i. |
Wiman |
Jag köpte bilen i Augusti och då var den avställd ,fick den billigt och övervägde att det kunde vara lite utgifter på den. Bilen importerades 2003 och dem verkar ha haft problem med den vilket gjorde att priset var lågt. Ja som sagt vad jag har lite marginal att lägga på bilen och tror på detta . |
|
Jag menar bara att jag inte hade gått den vägen för att få bot på problemet. Något är ju fel i grunden. Är det ens möjligt att få ut max effekt av en Unichipning om allt inte står rätt till från början? /Anton |
|
Wiman |
Nä det är rätt, om något annat fel finns så ser dem detta men man får inte utesluta att det kan vara chippet som ger för fet blandning det är faktist vanligare än vad man tror. Bilen går som sagt jämnt och fint ,spricka i insug utesluten i avgas påverka inte co,hc,bara lambda, ventiler ok tysta, vanos ok för sina mil inga konsigheter. Ja vi får se på Fredag. |
Wiman |
Och att få ut all effekt av en bil som inte är ok nä det går ju givetvis inte och detta ser ju Svalle på TS-motor och då får man gå vidare. |
|
Hej Wiman.... Ring mig på 0709-738132 så kan du låna min extra styrbox... Skulle ringa dig tidigare men har jobbat över varje dag... |
|
Wiman |
Jag har kollat här på Autopower och det finns massor med folk som har detta problem (HÖGA AVGASVÄRDE) dem bytar en massa pinaler på bilen och glömmer detta . Visst det är inte alltid detta som spökar men det rä faktist vanligare än man tror på våra Import bilar. |
|
Som jag rekommenderat i tidigare trådar, skulle jag försöka prova med ett originalchip/styrbox (du har ju fått ett bra erbjudande av LotecM3 om att gratis få testa hans box) innan du börjar klydda med unichipning eller annat! Känns som att du slänger ut tusenlappar till höger och vänster utan att ta tag i det sannolika grundproblemet med bilen...men det är iofs dina pengar! ;o) Skulle inte förvåna mig om många av de komponentbyten du har gjort hittills, egentligen varit i onödan... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.