AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.137

Dela upp oss

Croazia
Vill inte skapa motsättningar bland oss tycker det är jättekul och läsa om
BMW varje dag, och lära sig massor. Men tycker det vore väldigt smidigt om man
dela upp 5-serien i de olika E –serierna E12, E28, E34, E39 och E60.

Sen kan man typ läsa om alla om själv vill. Tror inte det är så svårt att fixa om man vet hur.
Vill hör vad ni tycker.

Alex
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag tycker det vore bättre om man skriver utförligare rubriker på de trådar man startar. Som det är nu, är det sällan det står i rubriken vilken bil det rör sig om.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag tycker forumen är jättebra som de är nu. Det blir så mycket menyer och det blir lätt rörigt om man delar upp t.ex. 5-serien enligt ovan. Det är viktigt att man inte får "leta sig" till rätt ställe.

Men jag vet en annan sak som kan förbättras, det är inläggen. När man har lagt in en ny tråd eller besvarat en tråd och kanske skrivit fel, eller stavat fel t.ex. då borde man kunna gå in på sitt inlägg och ändra det, istället för att skriva ett nytt svar som bara innehåller rättelser.

/Per
Håller me dig Croazia, men frågan är om de inte skulle bli som per säger, att de blir rörigt med en massa menyer??

///Schumi
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Man kanske borde göra det obligatoriskt att skriva in tex E34 i rubriken, att göra en avdelning för samtliga modeller tror jag gör det hela svåröverskådligt och leder mycket onödigt klickande.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kanske då göra en valmöjliget att kryssa i E12, 28, 34, 39, 60 eller alla när man gör ett inlägg och sen en funktion för sortering av modell.

///BMW - Was sonst!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
JohanE,

precis vad jag tänkte.
Exempel på utformning av rubrik:

"320 erfarenheter! [E36]"
eller
"E36: 320 erfarenheter!"
Gasfot
Håller med JohanE.

Det borde vara lätt ordnat för det är lite väl mycket letande som det är nu. Man kan få kolla in på ganska många inlägg som det visar sig först då att det berör "fel modell" och som inte är användbart på den modell som man själv har eller letar info om.

En obligatorisk kryssruta för att starta en tråd vore enkelt och bra för alla. Sätt förslagsvis även en ruta där man måste kryssa modell före sökning om ett ämne så är saken löst.
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
ja man kan ju kryssa i en ruta för val kaross.. sen så kanske de kan visas en liten symbol framför rubriken t.ex...

/// BMW E28 POWER!!!
sh
820
shu!
525i -91
Tycker mr_bmw_ :s förslag är skitbra! Tycker man kan göra så med alla avdelningar.

Mvh Robbin
39
41
39
M5 2013
Jag hade uppskattat mycket att lätt kunna utesluta onödiga trådar. Mindre tidsåtgång och bättre överblick, och förhoppningsvis fler som nyttjar sökfunktionen.

Det bästa hade varit om man redan från början kan välja att ENBART titta på trådar om exempelvis e34.

Stefan M

Om vissa fick som de ville så skulle vi ha 2000 forum med en aktivitet om 2 inlägg/dag i varje forum. Ungefär ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
go for it! kryssruta om vilken kaross verkar helsjysst!
Te
63
Tewe
520dT xDrive -18
Sen blir nästa steg, kryssruta för motormodell osv. Är rädd för att det kommer att bli lite som Olof menar i sitt inlägg, och då får man leta ihjäl sig för att kolla in allt intressant som de andra skrivit.

Nej jag störs inte av att ha tittat in på en tråd som inte angår min bilmodell. Man kan ibland ha nytta av den tråden ändå.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nja, vad jag menade var att alla modellgenerationer fortfarande är samlade under repektive modell, 1-3-5-7 osv men att man när man gör ett inlägg kryssar i vilken modell det gäller. Sen kan man sortera utefter det sen, vill du se bara e28 så kryssar du i e28 men vill du se alla så kryssar du i rutan alla. Enkelt och inga fler forum, bara en liten sorteringsfunktion.

///BMW - Was sonst!
stefannorr
tycker som rubriksättaren...e-39..forum..e-36 o s v..
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det enklaste måste väl vara om man skriver modellkoden i början av ämnesraden, t.ex. "E39: Min 525 drar olja!". Den metoden används ju på t.ex. Zatzys bild & film-avdelning (ämnesraderna börjar med "Bild:" och "Film:" där) och fungerar överlag bra! Enkelt och bra och man slipper mödan med att bygga in mer funktionalitet i forumet.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.