|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| P3r...nej Pappa! ;) | |
|
By the way! På en M3 Alpinaträff...2001 tror jag, så kom en trevlig kille med en fin grön B3 3.0....köpt på Mazda i Bromma vill jag minnas, var tog han vägen..?? |
|
|
Sen en till sak: "Hur fungerar det egentligen..jag hämtar bilen hos transportfirman, kör hem den med grönskylt, sen ska ju inte bilen användas förrän i vår...men kan den vara avställd utan att vara reg besiktigad?" Svar: "Dessutom är ju bilen oförsäkrad så länge den inte är registrerad, vilket innebär att en stöld eller brand blir en ekonomisk katastrof." |
|
|
Hehe pappa o pappa, ger bara fakta.. Vet ju hur bilkåt du blir, då glömmer man lätt saker ;) Som sagt, AC är ett stort plus när man ska sälja :P |
|
| Ok,tack! :-)) | |
| Tryggvesson: Intressanta produktionssiffror du hittat. Var kommer de ifrån? Jag har bara sett totalen (741 st) på B3 3.0. Dock är det något som inte stämmer. Det fanns ju en coupé också. Var är den inräknad? | |
|
mosse: Hur går det med B6an? Blev det något köp? Jag är själv lite inne på att ta hem en E36 Alpina av något slag. Såg den där B6an och den verkar ju jäkligt fin! Mvh David |
|
|
Hej David Nja, jag pendlar mellan en Alpina B3 / B6 eller en fin 328 med M paket... Den blåa B6:an ÄR skitfin....ett klipp tror jag! |
|
|
mosse bara så ni vet så hade jag billigare försäkring med e 30 alpinan än med en e 30 320 86:er båda två. pga att det skadas fler 320/325:er så stiger premien. Alpina Power! |
|
|
mosse: Kör på en alpina, en vanlig 328 som vill vara en M3 är rena sömnmedlet i jämförelse. |
|
|
vAR/HUR ser man att det är en alpina och inte en "stylad" BMW. Ska kolla på en alpina b3 snart och vill gärna ha lite info så man inte blir lurad (importbil) Står det någonstans vilket nr bilen har? (tillverkn. nr) |
|
|
Om inte annat så står det i regbeviset. Visuellt ser du bla avgassystemet, inredingen, det överstrukna vin numret på torpedväggen. |
|
| Kolla chassinummer och plåtar under huven. Alpina har helt egna nummer instansade och BMW's orginalnummer ska som sagt vara överstruket. | |
| ok, taack för tipsen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.