|
|
|
|---|---|
Gabriel22 |
Hej" jag har en 318is 96 det e klapp i den blåa kontakten som går in i panelen på baksidan!!vart får jag tag på en ny och nya stift?? har kollat mig tokig på elfa´s hemsida!!! panelen till klimat anläggningen alltså!! |
| Sorry men det är sannolikt trasigt inne på kretskortet. Extremt vanligt fel på en e36 | |
|
Som sagt, väldigt vanligt och en ny är det enda som mer eller mindre garanterar att du får en fungerand. Cirka 2 - 2,5´ på bmw. |
|
|
Det är med största sannorlikhet en kallödning på konding. Jag har reparerat ett antal klimapaneler åt bla folk på detta forum. Hör av dig om du vill ha hjälp att reparera. |
|
Gabriel22 |
Nej" grabbar jag e hundra att det e kontakten behöver bara få tag på en ny med stift... felet är glapp höll på i ett par timmar. när jag rör på ett visst sätt så fungerar den... nu funkar den alltså har satt en pappers bit som trycker kontakten åt sidan.. med det e bara ett temporärt åtgärd |
|
Man luras att tro att det är kontakten eftersom den hoppar igång då man bänder och vrider på kontakten. Jag trodde det själv då min egen kråglade. Kontaktstycket sitter fast direkt på kortet och när du rör på det påverkar du kondingen som sitter precis intill. Skulle förvåna mig väldigt mycket om felet sitter i kontakten. Av över 10 paneler som jag lagat har felet varit kondingen varje gång. Aldrig kontakten fast många trodde det som sagt. Prova ett tag med papper om du vill, men lägg inga slantar på en ny kontakt är min rekomendation. |
|
Gabriel22 |
Men vad rekommenderar du att jag ska göra behöver jag byta kondingen eller bara löda om den???? |
Mattan |
Det räcker med att löda om den lilla platta blå kondingen som sitter strax "efter" kontaktstycket. Snart två år sedan jag gjorde det på min, funkar ännu ialla fall. |
|
Länk Tror att denna länken fixar biffen =) Länk |
|
|
Vet att många som fått sin att fungera efter att gjort lödning som finns i länken ovan, gjorde den själv. STENDÖD. En ny på BMW kostar 2300:- Daniel |
|
|
Håller med föregående talare. Löd om. Kondingen i sig brukar inte vara trasig. Vansinne att köpa en ny panel! Vill du ha hjälp med en proffsig lödning, hör bara av dig. /Björn |
|
Gabriel22 |
Tack grabbar funkade att löda om kondingen!!!!!!!!!!!! tusen taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.