|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har suttit och läst trådarna om diagnostik verktyg nu till och från... är det någon som har något som fungerar bra och ett som man inte behöver vara hjärnkirurg för att lödda ihop? Det jag är ute efter är att få felkoderna ur e32 och e34 .. e36? (gamla kontakten) inget annat... fönsterhiss funktioner som i tex carsoft 5.8 bryr jag mig inte så mycket om :) Någon som har ett bra tips på vilken kabel man ska lödda ihop och vilket program som fungerar bra till just det? Ingen som känner någon på bmw som kan beställa en bunte sådana kablar... lär ju gå åt rätt snabbt ;) Vilsen i diagnostik djungeln!!! MvH \\Bylund West Coast Räcers | Länk Länk | |
|
Om det bara är felkoder som är intressanta så är det väl bäst att koppla in check engine lampan och göra pedaltestet Lars |
|
|
Pedaltest?? Upplys mig. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Hej, Kolla under mekartips Check engine lampa Länk Det går ut på att man trampar ner gaspedalen 5 gånger i botten precis efter att man har slagit på tändningen så börjar check engine lampan blinka ut felkoderna (eller medelande om att felkoder inte är satta). Hälsningar Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.